17 Mayıs 2009

Herkes kendi aleminde!

Arılığa gittiğimde hava çok sıcak ve arılar fenalık geçiriyor. Ancak onun dışında aşırı bir hareketlilik yok!
Gözüm bir an bir karaltıya takıldı! Gündüz günü hayalet değil elbette:)

Maşallah görkemli bir oğul.

Utanarak söylüyorum ki hangi kovandan çıktığı ve ne zaman çıktığı hakkında hiç bir fikrim yok! Bir ihtimal belki de benim arılardan değildir?

Kovan ayarladım ve armuttan oğulu silkeledim. 4-5 çerçeveye doldu. Maşallah ağırlığı da yerinde. Kursaklarını balla doldurdukları için mi acaba?

Kovanları kontrol ederken karşılaştığım erkek arılar! Ben erkek gözlerini kesmeye kıyamıyorum. Onların canı yok mu?

Ayrıca bu şekilde; arıcılara hizmet ediyorum!
Baksanıza; tosuncuk gibi erkek arılar yetiştiriyorum:)

Başka bir kovanımda çok güzel günlük yumurtalar ve bir çerçevede üstelik çerçevenin üst tarafında bir kapalı ana memesi!!!
Önce çerçeveyi ayrı bir yere alayım dedim; sonra yok almayayım ana değiştirecek dedim. Bal almayı düşündüğümde bir kovan ne yapacağımı bilemedim!
En son olarak size sorayım: Ne yapmalıyım!

Bal almayı düşündüğüm başka bir kovanım. Aslında dıştan bakınca bu kovanın oğul verdiğini düşünmüştüm ama anayı bizzat yumurtlarken görünce oğul vermediğini anladım.
Oğul teşebbüsü de yok. Sıcaktan dışarı fırlamışlar.

Kapının önünde ardarda dizilmiş; havalandırmak için pervane yapıp duruyorlar!

Yumurtlamaya başlayan bölmelerimizi bal şerbetiyle beslemeye başladım. Maksat kendilerini toplasınlar!

Bu gördüğünüz erik ağacı! Çok güzel yeşil bit yapmış;vıcık vıcık! Güzel dediğime bakmayın bu kadarı da çok fazla.İlaç yapmak mümkün değil çünkü meyveleri ilaçlamıyoruz .Bitlere tahammül etmek zorundayız. Bu ana eşek arısı ne yapıyor derseniz: Bitlerin tatlı atıklarını şapur şupur emiyor!!!

Doğru yavrulara....

Bizim akasya; çiçek açmış ve çiçekler sıcaktan kavrulmuş gitmiş “Geçmiş olsun”

Resimlik bir tane buldum:)

Bu ise paulownia ağacı! Çabuk büyüyen ; hafif bir kerestesi olduğu söylenen bir ağaç!!!
Hoş kokulu kocaman çiçekleri var. Arılarda seviyor kendilerini.

Ancak bu ağaç tomurcuklarını sonbaharda tuttuğu; ve kışın soğuklardan tomurcuklar donduğu için;bahara sadece kuytulanan birkaç ağaç çiçek açabiliyor. Ayrıca genç sürgünlerde soğuğa dayanamıyor. Üstüne üstlük yaz boyunca düzenli sulanmak istiyor yoksa strese giriyor.
Kışı soğuk geçen; yazı kurak geçen yerler için yetiştirmesi pek uygun değil!!! Bana göre elbette...

5 yorum:

onderharman dedi ki...

DEMET HANIM
sanırım oğul sizin kovanlarınızdan birinden çıkmış çünkü çok büyük 2.ve 3. oğullar bukadar büyük olmuyor.ilk oğulda ananın uçma kabiliyeti az olduğundan yakınlara konuyor
ana memesi yapan kovanınız büyük ihtimalle ya ana değiştirecek yada anası yok yeni ana yapacak.
günlük yumurta yoksa ellemeyin varsa seçim sizin

Unknown dedi ki...

Demet hanım,oğulunuz hayırlı olsun.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Demet hanım.

Erik ağaçları kolay kolay hastalanan bir ağaç türü değildir.Şayet bu kadar bit stoğu yapmışsa acilen hayvanseverliğinizi bir tarafa koyarak süprasit vurmanızı öneririm.
Kovanlarınızın yazın başında sıcaktan bu kadar etkilenebiliyorsa ,yazın ortasını düşünmek bile istemiyorum.Bu da acil çözüm istiyor biline.

muratakın dedi ki...

Utanarak söylediğiniz oğul bir yerden çıkmş ama size gelmiş, sizde sattığınız arıların yerine koyuyorsunuz.
Biraz daha zaman geçsin satılan kovanlar sayı olarak yerine gelecek

Zawi dedi ki...

Bayanlar arıcılık yapabilir mi , pek sanmam. Ama sanırım yardımcı olabilirler. Ara işlerde falan...