15 Temmuz 2017

15 TEMMUZ

 Tam bir yıl önce vatanımız büyük bir tehdit atlattı....Kimi canlarını ortaya koydu; kimileri sıralı dua etti.... Kesin olan birsey var ki; Cellecelalüh Rabbim duaya icabet etti ve vatanımızı bize bağışladı..

O geceyi hatırlıyorum da aklımda ne mal ne mülk ne aşk ne meşk hiçbirsey kalmamıştı..Kendimi de düşünmüyordum..  bundan sonra vatanımızın hali nice olur Allahım... diye düşündüm sadece.

İşte o an kurtuluş savasında atalarımızın ne ugruna ve nasıl canlarını verebildiklerini anladım..vatanın bayragın ezanın dinin için nasıl kendinden vazgecilir?

15 temmuz gecesi şehitlerimiz bayrağımızın kanına kanlarını kattılar;canları pahasına..
Allah c.c makamlarını cennet derecelerini ali eylesin..


 Biz onların hakkını nasıl ödeyeceğiz? vallahi bilmiyorum..
 O gece Rabbime dedimki " Rabbim bundan sonra sana daha iyi kul olacagım düştüğüm hatalara düşmeyeceğim; ne olur bizim cemi cümle hatalarımızı affet.. bizi affet..bizi affet.. katından bize merhamet et"

Sözümü tuttum tutamadım bilmiyorum.. Bildiğim tek şey Rabbim bize Rahmet etmezse halimiz perişan olur..

Allahümme salli ala seyyidina muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim..

Allahım... vatanımızın selameti için senin zatının katında şehit olanlara gani gani Rahmet eyle. yaralılara sifa ver...Allahım bir daha vatanımıza böyle üzüntü gösterme.. Bizleri de bizlerden gelecek zürriyetlerimizi de kıyamet gününe kadar bu vatanda selametle yasat. Zalimlerin şerlerini de kendi başlarına döndür...

Allahümme salli ala seyyidina muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim... Amin..

Sehitlerimizin ruhuna birer fatihayı şerif okuyalım..

29 Mayıs 2017

Relaks olmak ne ki?

 Esselamü aleyküm.. Ramazan ayına kavustuk cok şükür.. Bayrama da kavuşmak nasip olur inşallah..
Yine uzun bir ara verdik.

En son kalbimde bir sorun oluştu..Göğsümün ortasında biri ayağınla basıyormuş gibi bir ağırlık..günlerce geçmesini bekledim geçmiyor..kardiyolojiye gittim.. Ritm holter, ultrason, efor testi derken.. strese bağlı taşikardiye hükmetti doktor. Şimdi ilaç kullanıyorum. Biraz daha iyiyim.. tamamen geçtimi dersen..hafifledi diyelim.. Geçer inşallah..

Babamın eski kitaplarında okuduğum bir paragraf aklıma geliyor...Üzüntü kaygı kişide 3 şeyden en az birine zarar verir. "kafa.. mide yada kalp"
Heh:) midem için zaten ilaç kullandığım var.. şimdi kalp.. sırada kafamı var... Celle celalüh aklımıza mukayet olsun.. Cümlemizin.

Bir dostum bana diyor ki "rahat ol... relaks ol, takma kafana" İyi de... benim yerimde gel sen ol...sonrada relaks ol bakalım:)

 Arı maskemi bir an bırakmamla içine yerleşmişler. Başka yer yok sanki:)

Çöp kutusuna kedi girdiğini çok görmüşüzdür.. Peki köpek girdiğini gördünüz mü?
Kocaman bir köpek ama çevik. Tek hamlede içine giriyor. Sadece kuyrugu gözüküyor idare edin. Çöp atarken karşına çıksa azıcık altına kaçırır insan:)

 Sümbülleri fareler yemiş. Sayıyla birkaç kök kalmışlar.

 Yaban menekşeleri.

 Ballı baba..
 Ömrümce ilk kez beyaz ballı baba gördüm..

 Albino mudur nedir? :) Ben de çok şaşırdım cidden.. Belki siz gördünüz ben görmedim..

Afrika menekşelerinin yapraklarını budamışım.. atmaya kıyamadım...suya koydum köklendiler.. Pet bardaklara ektim..Daha bunun iki katı var.. sağa sola hediye edicem artık..

 Baharda bahçe uyanırken.. mutfak penceresi..

 Çilekleri tavuklar yiyor.. o yüzden kırmızısını gösteremiyorum:(

 Yıllardır çok zor bir hayat süren teyzem vardı.. Kaybettik.. Babacığımda burada..

 Selam size bu diyarın mümin ve müslüman olan halkı.. Elbet yakında bizlerde sizlere katılacağız..Allahtan bize ve size afiyet dilerim.. Muhammed Mustafa aleyhisselatu vesselam  efendimiz kabirlere böyle selam verirdi.. Yakında bizlerde sizlere katılacağız diyor.. ne acı değil mi?

 Bu bizim içme suyu aldığımız köy çeşmesi.. Bir ara kaynağını kurcalamışlar kurumuştu.. sonra yeniden canlandırmış bir hayır sever.. Allah cümlemize helal ve zekatı verilmiş paradan böyle hayırlar yapmak nasip ve müesser eylesin.. Allahümme amin..ben çok isterim.

 Bu bir atma köpek..O kadar mazlum... gözleri o kadar hüzünlü ki.. Önünde yemek bile olsa kedilere bişey yapmıyor..
 Kemikleri çıkmış.. memeleri sarkmış..

 Teşekkür ediyor.. Afiyet olsun bebeğim..

 Süpriz doğum pastam.. Kestaneliydi canınız çekmesin.. benim çekti:)

 Dereboyunda gün batımı gurup...

 Yağışlar baharda güzel maşallah..

 Her taraf yeşerdi..

 Papatyaları özellikle kesmedik.. tohum atsınlar.. yakında yaban otu bile kalmıycak.. Tarla tarla.. ilaç

 Mülver.. çok güzel kokan alçak boylu bir süs ağacı..dona ve kuraga dayanıksız.. Tohumları sanırım hemoroidte kullanılıyor.

 Annem buna karamık der.. yaban otu.

 Yaban gülleri..

 Kestane püskül yapıyor.. kestanede yapıyor.. içleri hep kof..
 Zambak..

 Cezayir menekşesi..Bu yıl bahçeye öyle bir yayıldı ki. Muhteşem.

 Abimin baklaları..çok eski bir tohum.. sırf tohum elde etmek için ekildi..10 kök bişiy.. Başka yok elde.

 Filbahri.. Geçen gün komşu soruyor bu ne? Hiç görmemiş. Ben çocukluğumdan beri hemen bütün çiçekleri bilirim.. İlginç...

 Çok fazla çekirge var.. herşeyi yiyorlar..özellikle güllerin tomurcukları..

 Uyku çiçekleri.. oxalis miydi adı? Yanlışım yoksa..

 Çekirgelerin kırtladığı bir gül..

 Bunun ismini bilmiyorum.. çok yıllık..

 Bahçe biraz daha yeşermişken..

 Bu bir domates.. kestim aynen yüreğe benziyor.. ilginç geldi.. tadı mı? hiç kalp tadı yok.. saman gibi :)

 Tarlaya ayçiçek ekildi.. daha çıkamadan kuvvetli yağış.. ortaya su toplandı.
 Çürüdü elbette..

 Yağmur yağdıkça ortaya toplanıyor.
...................................................................
...................................................................
İki gün kadar önce banyoda bir tıkırtı.. geceleyin.. havalandırmaya yavru düşmüş..

 Biraz bir uğraşmadan sonra havalandırmayı sökersin ve oğlanı yakalarsın.. Sakın hayvanın boğazını sıktığımı sanmayın.. ben onu kuş gibi tutuyorum.. İki elle tutamam ki fotoğraf çekemem o zaman.

 Pençeler çok güçlü maşallah.. soba yaksan yanar.. hava çok soğuk.. bacaları kapatmakta gecikince bu hayvanlar hep düşüyor.. ertesi gün....

 Dama çıktım.. bacaları kapattım.. tarlada yine su toplanmış...ayçiçek..


 Yan tarlada da biraz su var..Bacalar birer tahtayla kapatıldı.. ama böyle olmuyor.. tel gersen ikide bir oynamak zorunda kalmassın..
 Bahçeye bakış..

 Manzara güzel..

 Bahçe..
......................................
......................................
Daha bir yaşında olmayan bir kedi vardı.. adı çıtır...

 hamile kalmış.. zaten 40 gün gebelikleri.. yeni yavruladı. Sundurmada..

 berat kandili günü anne kayboldu.. yavrular bir haftalık yoktu daha.. Ben kendı hastalığımla uğraşırken onlarda bana kaldı.. Hero baby bebek maması aldık.. ishal yaptı.. pet shopa gibip kedi sütü aldım.. Geceli gündüzlü 2 saatte bir yavru beslemek çok yıpratıcı.. çişini bile sizin yaptırmanız gerekiyor.. yoksa yapamıyor çatlıyor.. Bir haftada 1 kutu mama bitti.. bir kutu daha aldım..


Bir tanesi hep ishal.. büyümedi gelişmedi.. ikinci mama bitince yine almaya gittim.. aynı marka kalmamıs. başka marka aldım.. bu sefer yavruların hepsi ishal oldu.. veterinere tel açtık.. kedi sütü kullanma aptamil 1 al dedi.. Aptamil 1 e geçtik.. yavruların ikisi biraz toparlandı ama birini kaybettim.. tam 16 gün baktıktan sonra..

 En küçük ...adını nohut koymustum..Vefat etti..

Allah biliyor ne hizmeti ne harcadığım para hiç gözümde değil..  150 liradan fazla harcadım.. helal hoş olsun..Keşke yavrucuk yaşasaydı..

Şimdi diğer ikisi beni uyutmuyor..hava soğuk olduğu için kutu içinde antreye aldım..18 gündür falan uykusuzum.. annem bu kadar sık süt verme diyor.. ne yapayım bağırıyorlar..

Annesiz yavruya bakmak çok zor.. kimse annesiz kalmasın.. Anneler hep var olsun.. Bize de anne olmak nasip olur inşallah...

Yazacak çok şey var.. ama şekerim düştü galiba... bir ara yine yazarım.. Nasıl olsa okur yazarız.:)

Selametle..

Aklıma geldi.. bu yıl köyde davulcu yok sanırım.. hiç duymadım.. isabet olmuş..Geçen yıllar 2 saat önceden geldiklerini ve uykumu kaçırdıklarını yazmıştım.. Küçücük köy.. bir saat önce çıksan ne olur.. İşi erken bitirecek yatacak.. iyide bizim uykumuz ne olacak? Bu yıl davul yok kedilerim var zaten sağolsunlar:)