26 Mayıs 2009

Bütün kızlar toplandık!

Zaman çok hızlı ilerliyor.
Sabah derken akşam akşam derken gece oluveriyor! Öncelikli işlerden de şuraya iki satır yazmaya vakit kalmıyor. Ha; ben yazdım mı iki satırla yetinmem o başka:)

Bir yerden konuya balıklama dalış yapalım: En son; üstüne normal kat koyduğum ufaklık kovanım çerçevelere çıkmış(Kat koyalı kaç gün oldu inanın saymadım)

Çerçeveye çıktı dediysek gezmeye çıkmamış elbette!

Hem petek kabartmış hem de yumurtayı atmış:) Bazı arkadaşlar diyor ki; çerçeveleri zıt yönde koyduğum için “benim ufaklıklar” petekleri burma kadayıf şeklinde kabartacakmış. Yok canım; buyrun bakın bakalım nasıl kabartmış petekleri!

Ama yalan yok; ufaklığı bal şerbetiyle beslediğimi söylemeliyim. Yoksa küçük çerçevedeki arı normal çerçeveyi biraz zor kabartırdı.

Hızını alamamış şerbetliğin altına dalak yapmışlar. Bende iki tane daha temel petek verdim.Üst tarafta toplam 5 çerçeve oldu!


Bu akşam "Beyza" yeğenimde fotoğraflara benimle birlikte bakıyor.
"Demet teyze bu arılar kızmı erkekmi?" dedi. Bende:"Burada gördüklerin kız" dedim.
O da: "Ne olur ; başlık Bütün kızlar toplandık! olsun" dedi. Evet şarkıdaki gibi bütün kızlar toplandık toplandık...

Ufaklıkların suluğu! İçinden eşek arılarıda su alıyor!

Kıştan kalan arı otları acayip çiçek açtı. Başakların uzunluğuna baksanıza! Her bir sırada yeni çiçek açtığı görülüyor.

Bunlar ise baharda ektiğim arı otları. Tohumunu biraz fazla sık atmışım.

Yazın ekilenlerin kışın ekilenler kadar çok çiçek açacağını sanmıyorum. Gerçi yeni açmaya başladılar ama bakalım?

Bildik görüntüler!


Hep arılar alacak değil ya; birazda kelebekler alsın:)

Ve gelinciklerde çiçek açtı! Gelincikleri özellikle çok severim. Küçükken tomurcuklarından gelin ve damat yapardık. Ciddi ciddide benzerdi hani!
Nedense tohumundan bahçeye ektim çıkmadı! İllaki kendi istediği yerde çıkacak.

Arılar gelincikten ne alır? Benim gördüğüm siyah polen alır!

Otlar çok büyümüş arıların önünü kapatmış. Orakla biçtim. Bu biçilmiş hali!
Arılar kovan önünde iş yapmama çok gıcık kapıyorlar. Kesilen otların kokusuda sanırım hoşlarına gitmiyor.
Ben de üzerimde maske olmasına rağmen arılardan huy kapıyorum zaten:)

Kovan kenarında iki tane ebegümeci gördüm; kesmedim. Ebegümecine çok faydalı diyorlar oysa!
Ama nedense kırlarda pek göremedim.Ben de tohumluk bıraktım:)

Bu da otları keserken karşılaştığım bir arkadaş. Yaban arısını haklamış.
eee "Orman kanunu!"

Hiç yorum yok: