12 Eylül 2017

Güneş Ocağı..Yürek yangını..Barbunya


Barbunya'nın hatırasına....

Yaz bitti değil mi? Sabah kırlangıçları gördüm.. evin üstünden sürüler halinde gecip gidiyorlar.. Göç ediyorlar..Yüregim zaten agzımda.. öyle doluyom öyle doluyum ki..kuşların gidişine oturup ağlayasım var..bazıları gidecek bir daha dönemiycek..

Ablam kahvaltıda bizimleydi.. "kızım yapma.. onlar ölüme gitmiyor ki.. burada kalıp soguktan mı ölsünler; elbet gidecekler.. bahara kimi döner kimi dönemez.. senin bunu değiştirmek haddine değil.. kendini neden üzüyorsun" deyip baya kızdı bana..


video
Otlar bu yıl yağıştan çok azmıştı.. motorlu tırpan alma gayemiz vardı.. Elektrikli olan yetersiz kalıyordu.. bir ısmarladık.. yanlış model geldi onu tekrar geri gönder parasını al .. başka ısmarla... deyinceye..

dbk ...350 lira.. bir misina kafası birde bıçağı var.. onunda resmini bir ara çekerim..Ben motorlu tırpan ilk kez kullanıyorum.. ama iyi kullandığımı düşünüyorum söylemesi ayıptır..nedense erkek işlerine çok merağım var..yetenekliyim de maşallah..bende sırrını çözemedim.. erkek olsaydım hem mert hemde yetenekli bir erkek olurdum öyle düşünüyorum.. ağlayan erkek olmaz mı diyonuz? Onuda gizlide ağlardım.

Tarlamız ayçiçekti.. Burada ki köylü kızını tanımıyorum..

Bir kovan arımız duruyor..

Her aksam tavukları bahçeye salıyorum.. yine saldığım bir akşam gıdak gıdak bağırdılar.. Ben aldırmadım içerdeydim..Sonra çıktığımda bir baktım horoz ve tavuklardan birini köpek yada tilki kapmış götürmüs..tüyler kalmış.

Horoz.. kedinin agzından aldığım bir civcivdi...Komşulardan birinden getirmiş .. hatta burada paylaşmıştım onu.. kedi gögsünü yırtmıştı da ıyıleşmişti. 5..6 yasında olmalı..tavuklar gene gork annelerini köpek kapmıştı da onlar yumurtanın içinde kalmıştı..Ben yumurtalara ampul yakarak onları dünyaya getirmiştim..

Çok emek verilerek büyütülen bakılan benim için özel yeri olan hayvanlardır..Her sabah namazında horozun sesini duymak bana büyük mutluluk verirdi..Bahce bir kerede sessizliğe gömüldü...


Yüregimi gögsümden cıkarıp atasım var.
Gerçekten yüregi olana...insan olana.. yürekten sevene..  Taşıması cok ağır bir yük.. imtihan..O yüzden insanların çogu taş kalpli oluyor çıkarcı oluyor.. yalandan sözler söylüyor..duygusuz kaba merhametsiz..
Bu ne derseniz..tarhana biberi.. kalbe benziyordu ilgimi çekti..

Dişi dantel örümceği..poposu yumurta dolu yavruluycaktı.. gündüz büzüsüp uyuyor..akşam olunca ağasına cıkıp kuruluyor..mutfak camının önündeydi..bir gün kuşlar kapmış..

Ayyy.. ne desem bilmiyorum.. kime dokunsam gidiyor..

Bu erkek dantel örümceği.. sıska..Küçük



video

Abim çanak antenden bir güneş ocagı yapma denemesinde.. ilk safhası güneş odaklanabiliyor mu davasıydı..Çanagı kaplamak için yansıtıcı malzemeler aradı.. internetten ısmarladı ama istediği malzemeyı bulamadı.. en sonunda paket dondurma ambalajlarını kullanmış.. ( hani dörtlü beşli küçük çubuk dondurmalar) Baya da dondurma yemişler hani..

Ben rengarenk toplardan külahta dondurma yemek istiyorum..ısmarlayan olmadı.. bende tavır yaptım..tek başıma yemedim..umudum var dondurma bitmeden yiycem inşallah...

Güneş tahtayı tutusturuyor bildiğin..Şu an güneş ocağı daha ileri bir safhada ama resimlerini çekmedim..Daha sonra inşallah..

Çömlekçi arı devasa bir yuva yapmış..Yarım kilo var ağırlığı..

Yuva dediysek bunun içinde yavrular var.. bilmeyenlere anlatalım..cömlekçi arı toprağı çamur halinde agız agız tasıyor. her bir hücreye yumurtluyor ve içine doğan yavrunun yemesi için birkaç tane örümcek koyup hücreyı kapatıyor.  30..40 tane yavru vardır burda.. bu 100 den fazla örümcek demek!!!

Bir hücrenin agzı açılmıs..yavru çıkmış sanırım..Normalde yuva çatının altındaymış..Ağırlıktan aşağı düşmüş.

Bahçedeki elmalardan ev sirkesi yapıyorum..


3 ayda tamamlanacak.. ilk kez yapıyorum.. başarılı olursa paylaşırım..

Bir sabah uyandığımda baktım arka bahçede 9 tane dana yatmış geviş getiriyor..yanlarına gittim.. çok sevimliler.. Muhtara telefon açtım.. çiftlıkten 20 tane kadar kaçmışlar..

Gün içinde dört bir yanda arayarak buldular..küçük dana bunlar.. kimileri sütten yeni kesilmiş.. sahipleri de onları kesecek..

Arılarımın ilaclaması ve beslemesi yapıldı..

Bir abimiz bayramımızı kutlamıştı.. ne var ne yok dedi.. dedim hamdolsun da tadım yok.. Bayramdan da birşey anlamadım.. o da dedi ki" benim tanıdıgım demet'in mutlaka aklında kalacak hatırlayacağı bir ayrıntı olmuştur bu bayramda.. başkasına önem arzetmese de ona önemli gelmiştir" heh.. bir düşündüm.. evet ya dedim.. bayramın birinci günü kediler bir yılan getirmiştı.. onu aldım.. kovaya koydum.. biraz ısladım.. bekledim dinlendirdim gölgede.... yılan canlandı kendine geldi.. en son bana dil çıkarıyordu..onu saldım geri.. Aklımda kalan bu.." bak.. dedi.. ben mutlaka birşey olmustur dedim" :)

Allaha hamdolsun..Bu günümüzü aratmasın.. en kötü gün böyle olsun..

Geçen hafta istanbula gittim.. 2 gün sonra döndüm..Bahçeleri çok geniş apartmanlar..istanbul da böyle yer görebilmek.. hayret..alt katlar dublex.. Bahçeleri var kedileri var.. kirpi bile var..

Burası Atakent..İnsanın yüreği bütün olmadı mı hiçbiryere sığmıyor... dediğim gibi yüreği olana.


Benim yavrularımı biliyorsunuz..Berat kandili günü annesiz kaldılar.. bir haftalıkken..

Ne zorluklarla büyüttüm.. emek sevgi üzüntü

Gün gün büyüdüler.. et taşıdım mama taşıdım.. helali hoş olsun..

Bu barbunya .. Kız olan.. öyle uslu ki.. parmaklarımı tatlı tatlı ısırıyor..

Dün sabah uyandım kapının önünde yoktu. Bahceyi bir dolaştım.. köpek öldürüp bırakmış..komşunun kangal köpeği..

Ben size ne desem acımı anlar mısınız bilmem..Emeğin sevginin degerini anlarmısınız bilmem.. gerçekten birşeyi sever misiniz sevebilir misiniz bilmem..

3,5..4 aydır elimde büyüttüğüm gözümden sakındığım yavruyu ellerime aldım ve toprağa gömdüm..

Dünya müslümanları ne zulumler altında biliyorsunuz..Arakan dan videoalar gelmişti.. bildiğin diri diri doğruyorlar.. kollar bacaklar..izlemeye yürek dayanmaz..Rabbim tez vakitte selamete çıkarsın cumlesini.. cümlemizi.. Dua ediyoruz. karınca misali 3..5 kuruş destek olmaya çalışıyoruz..Ben çok üzülüyorum..çok üzülüyorum nasıl duyarsız kalayım..

Diyorum ya zaten yüreğim dolu.. dolu değil.. yalan söyledim...
Yüreğim taşmış gözümden akıyor.. Rabbim imtihanlarını turlu turlu gönderiyor.. kişi sevdiğinle değer verdiğinle imtihan edilirmiş..

Ben çok güzel severim.. Allah için.. her ne olursa..sevdim mi çok severim.. adam gibi severim.. Hayvanda olsa insanda olsa.. mühim olan yürekten sevmek..

Rabbimde hep beni sevdiğimle imtihan eder..

Bir karar verme aşamasındayım.. işin içinden çıkamıyorum.. bir kardeşiniz olarak; din kardeşiniz olarak duanızı istiyorum.. Allah rızası için.. hayır yönde karar vermem için bana da bir dua edin..Eger ki muslumanın müslüman üstünde hakkı varsa bana da dua edin.. Allahta sizin hayır muratlarınızı versin insallah.. bende size duacıyım..yeni yıla on gün birşey kalmış ya..hep birlikte cümle ehli sünnetle beraber selametle girelim.. inşallah..

İstanbul da kocamustafapaşa da bir camıde öğle namazı kıldık.. orada yaşlı teyzeler vardı.. onlardan da dua istedim.. ben dua istemekten utanmam...neden utanayım? kimin duasının makbul olacağını sen bilemessin.. kimin iyi bir kul olduğunu da sen bilemessin..

Birbirimize dua edelim.. selamlar.. selametle..

Allahümme salli ala seyyidina muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim..


15 Temmuz 2017

15 TEMMUZ

 Tam bir yıl önce vatanımız büyük bir tehdit atlattı....Kimi canlarını ortaya koydu; kimileri sıralı dua etti.... Kesin olan birsey var ki; Cellecelalüh Rabbim duaya icabet etti ve vatanımızı bize bağışladı..

O geceyi hatırlıyorum da aklımda ne mal ne mülk ne aşk ne meşk hiçbirsey kalmamıştı..Kendimi de düşünmüyordum..  bundan sonra vatanımızın hali nice olur Allahım... diye düşündüm sadece.

İşte o an kurtuluş savasında atalarımızın ne ugruna ve nasıl canlarını verebildiklerini anladım..vatanın bayragın ezanın dinin için nasıl kendinden vazgecilir?

15 temmuz gecesi şehitlerimiz bayrağımızın kanına kanlarını kattılar;canları pahasına..
Allah c.c makamlarını cennet derecelerini ali eylesin..


 Biz onların hakkını nasıl ödeyeceğiz? vallahi bilmiyorum..
 O gece Rabbime dedimki " Rabbim bundan sonra sana daha iyi kul olacagım düştüğüm hatalara düşmeyeceğim; ne olur bizim cemi cümle hatalarımızı affet.. bizi affet..bizi affet.. katından bize merhamet et"

Sözümü tuttum tutamadım bilmiyorum.. Bildiğim tek şey Rabbim bize Rahmet etmezse halimiz perişan olur..

Allahümme salli ala seyyidina muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim..

Allahım... vatanımızın selameti için senin zatının katında şehit olanlara gani gani Rahmet eyle. yaralılara sifa ver...Allahım bir daha vatanımıza böyle üzüntü gösterme.. Bizleri de bizlerden gelecek zürriyetlerimizi de kıyamet gününe kadar bu vatanda selametle yasat. Zalimlerin şerlerini de kendi başlarına döndür...

Allahümme salli ala seyyidina muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim... Amin..

Sehitlerimizin ruhuna birer fatihayı şerif okuyalım..

29 Mayıs 2017

Relaks olmak ne ki?

 Esselamü aleyküm.. Ramazan ayına kavustuk cok şükür.. Bayrama da kavuşmak nasip olur inşallah..
Yine uzun bir ara verdik.

En son kalbimde bir sorun oluştu..Göğsümün ortasında biri ayağınla basıyormuş gibi bir ağırlık..günlerce geçmesini bekledim geçmiyor..kardiyolojiye gittim.. Ritm holter, ultrason, efor testi derken.. strese bağlı taşikardiye hükmetti doktor. Şimdi ilaç kullanıyorum. Biraz daha iyiyim.. tamamen geçtimi dersen..hafifledi diyelim.. Geçer inşallah..

Babamın eski kitaplarında okuduğum bir paragraf aklıma geliyor...Üzüntü kaygı kişide 3 şeyden en az birine zarar verir. "kafa.. mide yada kalp"
Heh:) midem için zaten ilaç kullandığım var.. şimdi kalp.. sırada kafamı var... Celle celalüh aklımıza mukayet olsun.. Cümlemizin.

Bir dostum bana diyor ki "rahat ol... relaks ol, takma kafana" İyi de... benim yerimde gel sen ol...sonrada relaks ol bakalım:)

 Arı maskemi bir an bırakmamla içine yerleşmişler. Başka yer yok sanki:)

Çöp kutusuna kedi girdiğini çok görmüşüzdür.. Peki köpek girdiğini gördünüz mü?
Kocaman bir köpek ama çevik. Tek hamlede içine giriyor. Sadece kuyrugu gözüküyor idare edin. Çöp atarken karşına çıksa azıcık altına kaçırır insan:)

 Sümbülleri fareler yemiş. Sayıyla birkaç kök kalmışlar.

 Yaban menekşeleri.

 Ballı baba..
 Ömrümce ilk kez beyaz ballı baba gördüm..

 Albino mudur nedir? :) Ben de çok şaşırdım cidden.. Belki siz gördünüz ben görmedim..

Afrika menekşelerinin yapraklarını budamışım.. atmaya kıyamadım...suya koydum köklendiler.. Pet bardaklara ektim..Daha bunun iki katı var.. sağa sola hediye edicem artık..

 Baharda bahçe uyanırken.. mutfak penceresi..

 Çilekleri tavuklar yiyor.. o yüzden kırmızısını gösteremiyorum:(

 Yıllardır çok zor bir hayat süren teyzem vardı.. Kaybettik.. Babacığımda burada..

 Selam size bu diyarın mümin ve müslüman olan halkı.. Elbet yakında bizlerde sizlere katılacağız..Allahtan bize ve size afiyet dilerim.. Muhammed Mustafa aleyhisselatu vesselam  efendimiz kabirlere böyle selam verirdi.. Yakında bizlerde sizlere katılacağız diyor.. ne acı değil mi?

 Bu bizim içme suyu aldığımız köy çeşmesi.. Bir ara kaynağını kurcalamışlar kurumuştu.. sonra yeniden canlandırmış bir hayır sever.. Allah cümlemize helal ve zekatı verilmiş paradan böyle hayırlar yapmak nasip ve müesser eylesin.. Allahümme amin..ben çok isterim.

 Bu bir atma köpek..O kadar mazlum... gözleri o kadar hüzünlü ki.. Önünde yemek bile olsa kedilere bişey yapmıyor..
 Kemikleri çıkmış.. memeleri sarkmış..

 Teşekkür ediyor.. Afiyet olsun bebeğim..

 Süpriz doğum pastam.. Kestaneliydi canınız çekmesin.. benim çekti:)

 Dereboyunda gün batımı gurup...

 Yağışlar baharda güzel maşallah..

 Her taraf yeşerdi..

 Papatyaları özellikle kesmedik.. tohum atsınlar.. yakında yaban otu bile kalmıycak.. Tarla tarla.. ilaç

 Mülver.. çok güzel kokan alçak boylu bir süs ağacı..dona ve kuraga dayanıksız.. Tohumları sanırım hemoroidte kullanılıyor.

 Annem buna karamık der.. yaban otu.

 Yaban gülleri..

 Kestane püskül yapıyor.. kestanede yapıyor.. içleri hep kof..
 Zambak..

 Cezayir menekşesi..Bu yıl bahçeye öyle bir yayıldı ki. Muhteşem.

 Abimin baklaları..çok eski bir tohum.. sırf tohum elde etmek için ekildi..10 kök bişiy.. Başka yok elde.

 Filbahri.. Geçen gün komşu soruyor bu ne? Hiç görmemiş. Ben çocukluğumdan beri hemen bütün çiçekleri bilirim.. İlginç...

 Çok fazla çekirge var.. herşeyi yiyorlar..özellikle güllerin tomurcukları..

 Uyku çiçekleri.. oxalis miydi adı? Yanlışım yoksa..

 Çekirgelerin kırtladığı bir gül..

 Bunun ismini bilmiyorum.. çok yıllık..

 Bahçe biraz daha yeşermişken..

 Bu bir domates.. kestim aynen yüreğe benziyor.. ilginç geldi.. tadı mı? hiç kalp tadı yok.. saman gibi :)

 Tarlaya ayçiçek ekildi.. daha çıkamadan kuvvetli yağış.. ortaya su toplandı.
 Çürüdü elbette..

 Yağmur yağdıkça ortaya toplanıyor.
...................................................................
...................................................................
İki gün kadar önce banyoda bir tıkırtı.. geceleyin.. havalandırmaya yavru düşmüş..

 Biraz bir uğraşmadan sonra havalandırmayı sökersin ve oğlanı yakalarsın.. Sakın hayvanın boğazını sıktığımı sanmayın.. ben onu kuş gibi tutuyorum.. İki elle tutamam ki fotoğraf çekemem o zaman.

 Pençeler çok güçlü maşallah.. soba yaksan yanar.. hava çok soğuk.. bacaları kapatmakta gecikince bu hayvanlar hep düşüyor.. ertesi gün....

 Dama çıktım.. bacaları kapattım.. tarlada yine su toplanmış...ayçiçek..


 Yan tarlada da biraz su var..Bacalar birer tahtayla kapatıldı.. ama böyle olmuyor.. tel gersen ikide bir oynamak zorunda kalmassın..
 Bahçeye bakış..

 Manzara güzel..

 Bahçe..
......................................
......................................
Daha bir yaşında olmayan bir kedi vardı.. adı çıtır...

 hamile kalmış.. zaten 40 gün gebelikleri.. yeni yavruladı. Sundurmada..

 berat kandili günü anne kayboldu.. yavrular bir haftalık yoktu daha.. Ben kendı hastalığımla uğraşırken onlarda bana kaldı.. Hero baby bebek maması aldık.. ishal yaptı.. pet shopa gibip kedi sütü aldım.. Geceli gündüzlü 2 saatte bir yavru beslemek çok yıpratıcı.. çişini bile sizin yaptırmanız gerekiyor.. yoksa yapamıyor çatlıyor.. Bir haftada 1 kutu mama bitti.. bir kutu daha aldım..


Bir tanesi hep ishal.. büyümedi gelişmedi.. ikinci mama bitince yine almaya gittim.. aynı marka kalmamıs. başka marka aldım.. bu sefer yavruların hepsi ishal oldu.. veterinere tel açtık.. kedi sütü kullanma aptamil 1 al dedi.. Aptamil 1 e geçtik.. yavruların ikisi biraz toparlandı ama birini kaybettim.. tam 16 gün baktıktan sonra..

 En küçük ...adını nohut koymustum..Vefat etti..

Allah biliyor ne hizmeti ne harcadığım para hiç gözümde değil..  150 liradan fazla harcadım.. helal hoş olsun..Keşke yavrucuk yaşasaydı..

Şimdi diğer ikisi beni uyutmuyor..hava soğuk olduğu için kutu içinde antreye aldım..18 gündür falan uykusuzum.. annem bu kadar sık süt verme diyor.. ne yapayım bağırıyorlar..

Annesiz yavruya bakmak çok zor.. kimse annesiz kalmasın.. Anneler hep var olsun.. Bize de anne olmak nasip olur inşallah...

Yazacak çok şey var.. ama şekerim düştü galiba... bir ara yine yazarım.. Nasıl olsa okur yazarız.:)

Selametle..

Aklıma geldi.. bu yıl köyde davulcu yok sanırım.. hiç duymadım.. isabet olmuş..Geçen yıllar 2 saat önceden geldiklerini ve uykumu kaçırdıklarını yazmıştım.. Küçücük köy.. bir saat önce çıksan ne olur.. İşi erken bitirecek yatacak.. iyide bizim uykumuz ne olacak? Bu yıl davul yok kedilerim var zaten sağolsunlar:)