06 Mayıs 2009

Hıdrellez

“Bugün hıdrellez yarın yaz” der annem! Çocukken çok farklı şekilde karşılarlarmış hıdrellezi. Bugün o zamanı yaşamamız mümkün olmasa da bir şekilde 6 mayısı mutlaka hatırlarız .
İlk önce; evimize tazelik getirmesi için yeşil bir ağaç dalını kapımıza asıyoruz.

Hıdrellez evde karşılanmaz! İşte size kendini kırlara atıp temiz hava almak için güzel bir bahane :) Bizde öyle yaptık; kendimizi kırlara attık!

Öncelikle hıdrellez günü mutlaka ısırgan yemek lazım. Pazarda da ısırgan satılıyor. Ama bunlar gibi değil! Bunlar kendiliğinden yetişiyor ilaçsız ve doğal!

Isırgan yiyebilmek için eldivenleri giyip “ısırgan toplama” operasyonu yapıyoruz. Bu arada bol bol ısırılıyorum.

Söğüt ağaçları bir harika;
Bu söğütlerin kurularından kovan yapmayı düşünüyordum; hala düşünüyorum ancak nasip olmadı!

Yağan yağmurlar işe yaramış; dere güzel akıyor.

Devrilen ağaçlara keçi gibi tırmanmadan olmaz!

Hıdrellez çiçeği! Açmış:)

Hıdrellezde otlarda yuvarlanmadan hiç olmaz! Annemin dediği üzere "Yuvarlanacaksın ki yeşeresin":) Tabii ben bu arada boş durmayıp mekik çekiyorum! Boş durmak bana göre değil:)

Kanola benim boyumca olmuş! Benim boyum mu ufak; yoksa kanolamı çok büyümüş?

Arılar kanolada vızır vızır! Yakalayıp resimlemek mümkün değil!

Güzel bir gezintiydi; akşamında da güzel bir yağmur yağdı!
Hava sık sık yağıyor ama arılarıma kat atıp boş petekleri vermişim. Şu an için kafam rahat!
Darısı sizin başınıza:)



4 yorum:

Özcan dedi ki...

demet hanım arılara kat atmaktan bahsetmeyın bızım moralımız bozuluyor:))

muratakın dedi ki...

Demet Hanım:
Bir yılın Yaz yarısı başladı.
Hıdrellez her yer birbirine benzesede bazı farkllıklar var veya abartılar var.
Bizim oralarda:
Bayrama hazırlanır gibi hazırlanır.
Bir hamur işi yapılır.
Akşamdan niyet tutulur.
Akşam ateşten atlanır, müzikli eğlence yapılır.
Sabah erken kalkılır yine ateşten atlama.
Sabah erkenden gençlerin elinde yeşil dal karşı cinslerinin sırtına vurup "şansın açılsın" der.
Salıncakta sallanmakta unutulmaz.
Hıdrellez aynı zamanda yaz boyunca tatil günlerinde kır gezilerinin başlangıcı olur.
Özet olarak bu kadar yeter.

onderharman dedi ki...

bizde çocukken hıdırellez günü erkenden kalkar ısırgan otu toplar hala uyuyanları onunla uyandırırdık.ısırgan otunun yaktığı yere ebegümeci sürerseniz iyi geliyor.

Kozlu Ziraat Pazarlama dedi ki...

merhaba Demet hanım
blogunuzu izledim.siz ve sizin gibi geç kardeşlerimizi arıcılık konusunda böyle aktif görmek, arıcılıkta almamız gereken mesafeye rahatlıkla ulaşacağımıza olan inancımı tereddütten çıkartmıştır.başarınızın devamını diliyorum.
Karaelmas diyarından selamlarımla...