02 Haziran 2009

Hımmm!

Geçen gün üzüm çardağından vın vın diye bir ses geliyor. Baktım kocaman bir ana arı; hem de gerçek eşek arısı!

Paltomu üzerimden çıkardım ve eşek arısının üstüne atarak yakaladım. İnce eldivenden ısıracağını tahmin ettiğim için sarı iş eldivenini giydim.

Ama eldiven büyük ve kalın olunca parmaklar hissini kaybediyor. Arı kımıl kımıl; tutmaya çalışıyorum tutamıyorum. İncitmekte istemiyorum.

Sonunda böyle fotoğraf çekemeyeceğimi anladım.

Arıları sattığım gün bana kullanılmış bir ana kafesi vermişlerdi; baktım tahtadaki delikten arı içeri girecek gibi değil!
Bende kafesin yırtık telini araladım ve anayı içeri koydum. Çok güzel bir arı; kafese konunca hareketi kesildi; tespih böceği gibi büzüştü! Ama kafesten tam fotoğraf almak yine mümkün değil!

Bu sefer sık örgülü filenin içine arıyı saldım!

Burada büyüklüğü daha net gözüküyor.Boyu 4 cm var!

Evire çevire arıyı incelerken baktım ki kırt kırt teli yemeye başladı!
İnce eldiven giymemek isabetli olmuş demek ki;
Arıyı daha fazla strese sokmadan saldım gitti!

Salmadan önce dedim ki; “ Bak seni bir şartla salıyorum: yavruların ve sen hiçbir şekilde benim kovanların yanına uğramayacaksınız.
He; canınız çok arı yemek isterse komşu çiftliğin arılarını yersiniz olur biter :) anlaştık mı?”

Cevap olarak; arı iki kez başını sallar ve La Fontaine hikayesi burada biter:)

Bloglar da gördüğümüz üzere kimi arıcılar bahar balını aldılar. Belki satımlık belki de tadımlık! Tarımsal alanlara yakın olan arıların bahar balı içinde kanola yoğunlukta!
Ben bu sene henüz bal almadım. Ama geçen yıl bahar balı almıştım. Halende kahvaltıda yiyorum :)

Her neyse benim arıcı ağabeyimde bu yıl bahar balını süzmüş; hem de kanola balı! Usül gereği hayırlı olsun dedik;
Doğrusunu söylemek gerekirse ; kanola balının resmini gördüm ama hiç tatmamıştım!

Sonunda bugün ne oldu bilin bakalım?

Arıcı abim; ballarda gözüm kalmasından korktuğu için 2 kavanoz bal göndermiş.
Hem sapsarı bir kanola balı; hem de “kdv” olarak kırmızı bahar balı!

Kırmızı bahar balı ilginç bir tat. İçinde tam olarak ne olduğunu anlamak mümkün değil!

Kanola balı çok açık sarı; tadı sanki sakızlı gibi; ve çok ama çok tatlı! Tatlıya hiç dayanamıyorum içim bayılıyor.
Galiba bu arılar çok “tatlı” yemişler; tatlı tatlı bal yapmışlar:)

Şaka bir yana ballar çok güzel ve değişik! Hımmmm:)
Bu balları yapan arıların dillerine sağlık; sahibinin ellerine sağlık.
Arıları sağlıklı balları bereketli olsun!!!

Hiç yorum yok: