02 Kasım 2008

Durumdan vazife çıkarmak

Kovan girişleri hangi genişlikte olmalı?
Kışın iyice daraltmalımı ya nem oluşursa ; peki baharda ya yavru üşürse?
İşte benim içinden çıkamadığım durumlardan biri daha.
Kimi zaman kapıları açarım, kimi zaman kaparım. Arının bu konuda bana ihtiyacı var diye düşünürüm. Yada kendime durumdan vazife çıkarmak hoşuma gidiyor!

Aslında arı davranışını bilenler şöyle der : “Kapıyı sağlam bir takozla kaparsanız arının bunu kemirip de açması zor olur! Lakin girişler uygun bir genişlikte bırakılırsa; yada straforla kapatılırsa arı kapıyı istediği gibi daraltır ve istediği zaman yeniden genişletir.”
Ben kaç kişiden aynı yorumu duymuş olmama rağmen, böyle bir şeyin olabileceğine şu güne kadar inanmıyordum!

Bu dönem beslemem geç kaldığından; kovan içinde nem oluşmasın diye kovan girişlerini oldukça geniş bırakmıştım. Bu seferde böyle deneyim ,kışa doğru nasıl olsa daraltırım diye düşündüm (sarıcalar saldırıyor ama benimkiler geri püskürtüyordu)

Dün arıları beslerken şöyle bir eğilip kovan girişlerine bakayım dedim. Normalde bir şey yok, biraz daha eğildim;
Şuna bak kapıyı propolisle öyle bir daraltmışlar ki yakında içeriye zor girecekler.Sonra başka bir kovana baktım onda da benzer durum .
İki kovan haricinde hepsinde aynı davranış söz konusu!


Eee… Benim arılarım büyümüşte artık kapılarını kendileri açıp kapıyormuş!

3 yorum:

Yalçın Sezer dedi ki...

Merhaba Demet hanım,

Tekrar bloğunuz hayırlı olsun demek istiyorum.

Gözlemlerinizi paylaştığınız için size çok teşekkürler. Harika resimler olmuş ellerinie sağlık.

Başarılı gözlemlerinizin devamını diliyorum.

Yalçın SEZER
Uzman Bİyolog

www.teknikaricilik.com
www.bereketbal.com

muratakın dedi ki...

Demet Hanım:
Gözüme bir şey takıldı, kovan deliklerinin yükseklikleri çok gibi.
kış aylarında arılar salkımdadayken içeriye fare girebilir. yükseklikleri 7 mm yi pek geçmesin.
Saygılar.

d.m.t dedi ki...

Şu arı milleti çok sıkıntılı! Girişi dar olursa, yazın sıcaktan aklını atıyor.
Bende bazı kovanların girişlerini özellikle genişlettim. Benimkiler böyle ferah ferah ohhh.
Eğer ki fare girmeye kalkarsa kulağından tuttuğum gibi …olmadı kuyruğundan tuttuğum gibi!
Şaka bir yana haklısınız Murat bey, beni daha öncede uyarmıştınız zaten! Bu iki oldu.

Cengiz bey; sizin yorum aşağıdaki yazıda kalmış! Tamam; kapıları arısız taraftan daraltıcam, bölme tahtasını da koyucam!