01 Kasım 2008

Doğum

Bu yazıyı yazıp yazmama konusunda kararsızım.
Hani zenginlerin özel hastanede çocukları dünyaya gelir. Sonra bebeğin ailesi gazete ilanıyla hastanede ki doğum ekibine, kat hemşirelerine, gönderilen çiçeklere falan teşekkür ederler ya!
İşte bende öyle bir durumdayım. Yazarsam komik olacak, yazmasam ayıp olacak!
Tamam yazıyorum;
Blog sayfamızın doğumu münasebetiyle yorum yapıp iyi niyetlerini bildiren ; yorum yapmayıp iyi niyetlerini bildiren; bildirmek isteyip te bildiremeyen herkese teşekkür ederiz!

Öğrendik ki baldan elde edilen gelir vergiye tabii değilmiş! O kadar rahatladım ki anlatamam(mali müşavire ayrıca teşekkür ederiz)
Şimdi benim 2,5 yılda nasıl ticari arıcı olduğumu öğrenmek isteyen (ama bu işten anlamayan) herkes bloğumu arşınlayacak, bunun sırrı ne acaba falan diyecekler, reytinglerim tavan yapacak bu iş benim çok işime yaradı çoook!

Maalesef insanların çoğu olaya direkt olarak para gözüyle bakıyor ki bu benim hiç hoşuma gitmiyor! Arıcılık zevk için hobi amaçlı yapılamaz mı? Tut ki bu esnada para kazandık. Bu bizi arıcılığı ticarete dökmüş anlamını mı taşır?
Ticaret yapmak suç mu? Tabii ki değil, ama bir işi sırf ticaret için yapmak olaydan zevk almayı engelleyen bir durum.

Şişen balonu söndürelim o zaman , bu yıl sadece 3 kovanın balını aldım. Her bir kovanda iki ballık vardı.Bizi utandırmayacak kadar bal verdiler. Balların bir kısmı petek olarak bir kısmı tenekelerde beklemede! Henüz satmadım. Siz üç aşağı beş yukarı ne kadar bal aldığımı tahmin edersiniz.

Bu işi ticarete döken değil 3 kovandan 10 kovandan da bal almasını bilirdi, bilirdi değil mi? Ama biz önce arımızın sağlığı diyoruz!
Elalem ne derse desin bu işi arı sevgisinden yapıyoruz,hobiciyiz, hobiciyiz,hobiciyiz!
Başka türlü olması mümkün değil !

5 yorum:

Adsız dedi ki...

sn demet hanım bloğunuz hayırlı olsun başarılar dilerim.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

sayın demet hanım selamlar,

yazınız benim durumuma o kadar uyuyorki belki bloğuma baktınız bilemiyorum ama, bende bu sezon 10 kolonim olmasına rağmen 4 tanesinden bal aldım diğerlerine zayıf olduğu için dokunmadım ve elde ettiğim yaklaşık 40 Kg kestane balını dostlarıma dağıttım bu ilk ele dokunur hasadım olması dolayısı ile böyle yaplayı tercih ettim. Hatta dostlardan bazıları ısrarla para teklif etsede almadım bu sene böyle dedim. Kısmet olursa seneye bakarız dedim ama yinede maddi bir menfaat düşünmüyorum çok isterlerse katkı olması için şeker almalarını söyliyeceğim. ama tamkamen memleketime yerleşince bu işi geliştirip profesyonelce yapmayı düşünüyorum Allah nasip ederse.
Şu anda bu işi bende hobi olarak yapıyorum benim için en büyük ödül arılarımla uğraşmak ve hasad zamanı altın gibi kestane balını bal süzme makinasının musluğundan akarken görmek.

Tekrar bloğnuz hayırlı olsun ileride arılarınızın resimli haberlerini bekleriz.

HB dedi ki...

Fotoğraf lazımsa göndereyim. Bu arada ne olacak bizim iş. Kaynağımızı kuruttuk. Artık ne fotoğraf gelir, ne de eleştiri...

d.m.t dedi ki...

Zafer bey; haklısınız! Arıların refahı bizim için öncelikli; bal daha sonra geliyor. Tanıdıklardan para yerine şeker isteme fikri aklıma hiç yatmadı. Vallahi yarın öbür gün adınız şekerciye çıkar karışmam. Derler ki biz ona şeker götürüyorduk o da arılara bal yaptırıyordu. Ayıkla pirincin taşını! Birde ilerde ticaret yapmayı düşünüyorsunuz ııhh hiç olmaz.

Halil bey; sağ olun. Bir şey lazım olursa söylerim; biliyorsunuz çekinmem! Yazı yazsanız yorum yapacağız da hani yeni yazı?

cengizbahar dedi ki...

Demet hanım,
Zayıf koloniler dışındakilerin kovan ağzını kendiler mevsime göre daraltıp genişletiyorlar. Zayıf kolonilerinde arı olmayan taraftan kapatsanız iyi olur. Bölme tahtalarınıda unutmayın.
Kolay gelsin.