14 Ocak 2009

Havanın Durumu ve Alışveriş

Öncelikle hava durumundan bahsedelim. Soğuk hava yüzünden arıların yüzünü neredeyse bir yıldır göremiyoruz; seslerinle idare ediyoruz. Kar pek çok yerde erimeden duruyor. Ama yollar temiz. Birkaç gündür geceleri şiddetli kırağı yapıyor ve derece sabahları -11; - 12 yi gösteriyor. Gözlemlediğim bir şey özellikle lpg’li araçların sabahları çalışmamakta inat ettiği ve sahiplerini de kahrettiği yönünde :)

Bu gün sabaha karşı başlayan çisenti yağmur ise tam bir felaketti. Hava sıfırın altında olduğu için yağan yağmur anında dondu ve yollar buz pistine döndü. Servisler gelemedi, otobüsler adım adım gitmeye çalıştı.
Pek çok arabanın kaydığına ve pek çok kişinin düştüğüne şahit olduk ki; gülmek aklımızdan geçmedi değil! Ancak benimde düştüğüm zamanlar olmuştu ki :) hiç iyi bir durum değildi.
Sonradan öğrendiğimiz üzere bugün pek çok trafik kazası olmuş. Pek çok kişide düşme sonucu hastanelik olmuş! Cümleten geçmiş olsun diyoruz ve başka bir konuya geçiyoruz;

Son zamanlarda sıkça karşılaştığımız bir öneri: Alışverişte “869” la başlayan barkod numaralı “yerli” ürünleri tercih etmemiz yönünde.
Ancak burada bir yanlış anlama var! Barkodların başındaki ülke numaraları o ürünün, o ülkede üretildiği anlamına gelmiyor.

Barkod numarasını: Üretici, dağıtıcı veya ithalatçı firmada verebiliyor. Örneğin Çin’den ithal edilen bir üründe Türkiye’den alınmış bir barkod numarası pekala bulunabiliyor.

Türk olduğunu sandığım bir eldiven markası.

Barkodunu inceliyorum 869’la başlıyor. Yerli malı olmalı?

Sonra biraz daha inceliyoruz başka bir kenarında Malezya üretimi diyor.

Bu bir temizlik ürünü. Polonya dan ithal edilmiştir diyor. Barkod numarası ise sanırım UK'ı işaret ediyor.

Bu da bir su markası; şu an boykot edilen markalardan. Barkod numarası 544’le başlıyor. Sanıyorum 544 Belçika’nın kodu. Su Belçika dan mı geliyor demeyin. Dolum fabrikası Sapanca da . Yani su bizim suyumuz ama firma boykotluk:)

Buradan anladığımız üzere barkod numarası, ürünün üretildiği ülkeyi tespit etmek için kullanılamaz. Ayrıca bir malın üretildiği ülkeyi bilmek çokta önemli değil!!!
Asıl olan o “firmanın” hangi ülkenin firması olduğu yada kime destek verdiği?
Bu yüzden boykot yapacaksak barkodlara bakalım elbette ama her gördüğümüz 869’lu ürünü de sorgulamadan almayalım.
En güzeli hangi firmaları protesto edeceğimizi bilerek firmaya yönelik boykot yapmak.
Hangi firmaları boykot edeceğinizi siz zaten biliyorsunuz:) O yüzden ben birşey söylemiyorum!

3 yorum:

Yalçın Sezer dedi ki...

Benim için çok değerli bir bilgi, vermiş oladuğunuz aydınlatıcı bilgi için çok teşekkür ederim.

Yalçın SEZER

Kozlulu Kadıoğlu dedi ki...

Doğrusu üç gündür yazınız çıkmayınca merak etmiştim :)
meğer araştırmacı ruhunuz devreye girmiş ve araştırmada imişssimiz, verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
devamını bekliyoruz

arıbeyi dedi ki...

Duyarlı bir vatandaş , duyarlı bir arıcıdan duyarlı bir hareket ve etkili bir haber. Aynı zamanda benim de bu konuda yazdığım yazıma destek kabul ediyorum bu yazınızı.Bu örnek ve yol gösterici davranışınızı tebrik ediyorum.
SAYGILARIMLA.