20 Ocak 2009

Güne bakış!

Bir buçuk yada iki ay falan oldu benim ufaklıkta hiç hareket yok. Açayım diyorum kıyamıyorum. Besleme falanda yapmıyorum.
Stetoskopla dinliyorum hafif bir ses geliyor ama; kulaklar aldatabilir.

Kediyi üzerinde görünce delirdim;çıkacak başka yer bulamadın mı?
Ne yapıyorsun sen; ufaklıkları rahatsız edeceksin! Sonrasında kedi kovanın yanından uzaklaştırılır…

Güneş çıkınca nihayet benimkiler kapıda gözüktü; artık ümidi kesmiştim.

Şöyle hepsine birden maşallah diyeyim.

Bir ağaç gövdesinin üzerinde bir ana eşekarısı! Kafası kopmuş; çırpınıp duruyor.Ne olmuş anlamadım.

Çok kötü bir manzaraydı. Yapılabilecek birşey yok!

Trafik kazalarında da böyle oluyor. Allah kimsenin başına vermesin.

Hava bahar gibi ( birkaç noktada kar hala duruyor o başka)
Hamdolsun bütün kovanlarım ilk defa uçuşa geçti. Yavru uçurdular temizlik yaptılar. Maşallah süperdi:) Nazar değmesin diye görüntüleri yayınlamıyorum.
Allah’ın izniyle bu yılda kayıpsız tam kadro bahara çıkacağız:)

Eskiden olsa panik yapardım. Ölü arıları görünce ;Ama ölü miktarı kesinlikle çok değil; çünkü aylardır ilk kez kovan temizliği yapıyorlar.

Bunu yeni aldım yaprak dökmeyen cotoneaster yada kotonester(dağmuşmulası)
Yaprak dökeni vardı; dökmeyeni de olsun dedim. Her tür bitkiden bahçede olması lazım. Hedefimiz bu!

Bunlar benim yakışıklılarım. Mehmet Yüksel yayınlarsa bende yayınlarım dedim:) şaka!
Bunların özelliği yoluk boyunlu olmaları. Hele yumurtadan çıktıkları zaman aynen amerikan traşlı gibi halleri var. Çok tatlı oluyorlar. Etlerinin tadımı nasıl? Bilmiyorum yemedim!

Öterken yakaladık( kendini bu kadar parçalama tavuklar nasılsa sesini duymuştur:)

Bu ikisi kardeş. Annede babada beyaz değildi ama bu beyazlı çıktı . Çok şaşırdım! Hastanede karışmış desek?

Hiç sanmam!Olsa olsa bu genetiğin işi:)

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Demet hanım,tavuklarınız ilginç ve çok güzeller.Resimlerini paylaştığın için teşekkürler.

muratakın dedi ki...

Demet Hanım:
Arıların hepsi kıştan iyi olmuş sizin arılar çıkmayacakta kimin arıları çıkacak?
Ama yinede iyi bakın çok güvenmeyin.
ilk uçuşta yanlarında bulunup aralarında açık renk elbiseyle gezerseniz iyi olur arılar çok iyi ressamdırlar iyi desen yaparlar.
Saygılar.

Hayyam dedi ki...

niye benim tavuğumu horuzumu beğenmediğini anladım :)

d.m.t dedi ki...

Resmini paylaşmak? Hiç sorun değil:)

Arıları son baharda beslerken birisi bana şöyle demişti:
“Besle besle; hiç olmadı hayvanlar aç öleceklerine tok ölsünler” diye. İnanın çok içerlemiştim. Benim hayvanlarım neden ölsün ki? Üstelik ben yaptığım şerbete su ve şeker dışında sevgimi de katıyordum. Allah’a çok şükür yüzümüz kara çıkmayacak:)

Sayın Hayyam; Beğenmemek diye bir şey yok. Bütün hayvanlar güzeldir. Ancak bakımsız hayvanlar zavallı olur. Bütün mesele bu!