22 Ocak 2009

Ben duruşuna; arılar polenine hasta!

Evet! Kar gitti; kardelenler çıktı. Kardelenler bu yıl erken açıyor gibi geldi bana!
Ama öyle değilmiş; geçen yıla göre; sadece birkaç gün önce açmışlar.

Kardelenleri yerinden oynatmazsanız soğanları dağılmaz ve böyle gurup halinde açarlar.İşte bir gurup!

Deli gibi kardelenlere gelmişler. Gelmesinede; kimin dişinin kovuğuna girecek merak ediyorum:)

Aralıktan bak bakalım; dışarıda kimse varmı?

Arıların fotoğrafını çekmek zor; yerinde durduğu yok ki! Bir o çiçekte bir başkasında.

Sanırsınız; marketin sebze reyonunda indirim olduğunu duyan gelmiş. Polenler; alışveriş sepetlerine dolup dolup gidiyor:)

Güneş vurunca kardelenlerin hafif bir kokusu olduğunu anladım. Ama çokta güzel bir koku değil!Görünüşleri kokularından daha güzel!

Ocak ayında polen olursa paylaşılamaması çok normal!

Bir bahçeye yetecek kadar kardelen var ama arılar için dahada çoğaltmak lazım! Bunun içinde soğanları bölüp zamanında çoğaltmaya almak gerek ki;uzun iş, kim yapacak...!

Sağ üstteki arı geçenlerde fotosunu yayınladığım karnı incelmiş yaban arısından.

Bu ise çok ilginçtir ki balarısı değil! Yaban arısı. Balarısına çok benziyor ancak daha küçük.Ben fotosunu çektiğim için net olarak gördüm. Bilmiyorum belkide bir tür balarısıdır?

7 yorum:

Kozlulu Kadıoğlu dedi ki...

Sanrım size bahar gelmiş Demet hanım;
Çiçekler, polenlerr.....
Allah devamını getirsin

yalovalı arıcı dedi ki...

demet abla bak kadıoğlu abimiz nereli olduğunu belirten değişikliği yapmış kozlu lu olduğunu öğrenmiş oldum.ama hala sizin nereli olduğunuzu sizin değilde arılarınızın nerede olduğunu öğrenemedim hem haberinizin sonunda gönderenin kim olduğunu belirten hiç bir isim yok.bu haberleri sizmi yapıyorsunuz ??

Mehmet Gündoğdu dedi ki...

kardelenler çiçeğin en masumu ben çok severim koyden koparıp soğanıyla getirdin 2 gün önce saksılara diktim hiç bozulmadan duruyorlar eline sağlık güzel görünüyorlar

d.m.t dedi ki...

Yook! Bu haberleri ben yapmıyorum; sipariş veriyorum başkaları yapıp bana gönderiyor:)

Ayrıca Kozlulu Kadıoğlu başka bir arıcı; Asım Kadıoğlu değil:)

Bende arılarımda trakya bölgesindeyiz! Tamamda hangi il? derseniz: Hani yazın meşhur Kırkpınar güreşleri yapılır, kendine ait beyaz peyniri vardır ve yine meşhur bir tarihi camii vardır!
Hah işte biz tamda ordayız!
Yinemi bilemediniz?

Mehmet bey; ben bir şey yapmıyorum! Onlar kendi kendilerine bakıyorlar:)
Doğanın mucizesi işte; zamanı gelince çiçekler ortaya çıkıyor. Bizde çiçek sahibi olarak gurur duyuyoruz:)

yalovalı arıcı dedi ki...

ben kozlulu kadıoğlunun asım kadıoğlu olduğunu beyan etmedim.kozlulu olduğunu belirtmiş olduğunu söyledim neyse merak ettiğim nereli olduğunuzdu öğrenmiş olduk teşekkürler...

d.m.t dedi ki...

Problem değil; vesileyle “Kozlulu Kadıoğlu” abimizi; Asım abi sananlar durumu anlamış olur:)

Ben de tam size nerelisiniz diye soracaktım ki…Yalovalı olduğunuz yazıyormuş zaten :)

Kozlulu Kadıoğlu dedi ki...

Bende karışıklık olmasın diye kozlulu kadıoğlu diye yazmıştım, anlayışınız ve aydınlatmanız için teşekkür ederim Demet hanım, ayrıca Asım kadıoğlu beyin de kulakları çınlasın, kendisinede buradan selamlar:)