25 Aralık 2009

Geri dönüşüm kafes!

Muharrem ayına girdik biliyorsunuz! Bu ayda aşure yapmadan olmaz; dolayısıyla bizim aşuremizde yapılmış!Allah olmayanlara da nasip etsin!
Çok besleyici ve tek kelimeyle enerji deposu bir tatlı! Piştiği gibi; daha sıcakken bir değil iki kase birden yerim:)

Aşure yapmak kolaydır; hep komşuların getirmesini beklemeyin; bu yılda siz yapın:)
............
............
............

Yine; yeni yağmurlu bir gün! Lodos esiyor! Yağmurdan bahsetmek istemiyorum; hiç havamda değilim!

Geçen günler markete gittiğimde arı boyamak için bir kalem alayım dedim! (Geçen gün dediğime bakmayın birkaç hafta önce) Çok fazla bir çeşit yoktu.

Bende eddingin bu kırmızı kalemini aldım; üstteki( 4 liraya ) Eve gelince ambalajı açtım; baktım hem ucu ince hem de boyayı rahatça vermiyor. Hele arının üstüne hiç vermez!
Sonraki bir gün kırtasiyeye gittiğimde eddingin beyaz kalemini aldım(7,5 lira)

Bunun ucu biraz daha kalın ve böyle sallayınca içinden mürekkep pompalanıyor! Boya rahatça akıyor! Arı boyamaya yarar sanırım.

Sözde bir kalem aldım ya; sırf bunun için boyama kafesi yapmaya başladım.Zaten uzun süredir aklımdaydı!

Bu; bir düğme bulup; "onu dikmek için" bir yelek örmeye benziyor:)

Geri dönüşüm her şeyde moda; bende geri dönüşüm kafes yapacağım.

Bunun için 50 ml lik çöpe atılacak; bir enjektörü uygun gördüm(enjektör enjeksiyon için kullanılmadı;yani mikroplu değil) Yenisini alsanızda 1 lira ya; maksat değerlendirmek !!!
Enjektörün boyu bence gereksiz uzun!!!Arıyı boşu boşuna içinde sürüklemenin anlamı yok! Kestim!
Bu tarz kafeslerde arı hep piston tarafından kafese sokuluyor! Benimkinde baş taraftan sokulsun istiyorum...

Baktım ki ;bunun için bitmiş bir deodorantın kafa kısmı birebir!

İşaretli yerden kesilince;

Kapak hazır;

Kapak enjektöre tam oturuyor!

Pistondaki lastik zaman zaman sıkışabiliyor;

Kestim attım!

Şekil bu;

Arının pistonda pati çekmemesi için; sarı mutfak bezinden keçe kesilip;

İki kat yapıştırıldı!

Evet; olmak üzere! Bir eksik file kaldı!

Fileyi kapağa bantla sarıp; fazlalıkları kesip attım!

File olarak; "çiçek soğanı" ambalajını kullanıyorum. Kapağın üstü;

Kapağın içi! Kalemin ucu deliklerden geçiyor!

Burada küçük bir ayrıntı daha var:"olaki pistonu yanlışlıkla dibine kadar bastırdınız! Arı ezilirmi? Bu durumda ezilmez; çünkü kapak kısmında bunulan pay; pistonun arıyı tamamen ezmesini engelliyor! Arıya azıcık bir yaşam mesafesi veriyor! "
Ben mesafe istemem! Arı boyanırken pestil gibi fileye yapışsın derseniz; bir neşter darbesiyle değil; bir falçata darbesiyle mesafeyi ortadan kaldırabiliriz!!! Deneme yapıp olayı görmem lazım:)

Enjektörün kesim yaptığım kısmı biraz törpülenirse dahada iyi olacak! Ben demir testeresiyle kestimde; birazcık tırçıl tırçıl oldu:)
Evet şimdi ilan veriyorum: "beyaza boyanacak şanslı bir arı aranıyor":)

11 yorum:

HB dedi ki...

Allah iyiliğinizi versin. Tut anayı boya be...

Ama önce ana arıları boyama kararlılığı güzel.

Sıra numara yapıştırmaya da gelir.

Ana arı edinmek için güzel numara...

Kaç tane boyarsanız öğrenebilirsiniz, gönderelim size biraz erkek arı...

UNUTMAZSOY ARICILIK dedi ki...

Atılı aktife dönüştürmenizi takdirle karşılıyor ve aynını yapmayı planlıyorum.Beyninize sağlık.Kolay gelsin....

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Selamlar demet hanım,

öncelikle Hicri yılbaşımız, Muharrem ayı ve aşura günümüz kutlu olsun. Aşurayı bende severim afiyet olsun...

----

Şevkinizi kırmak istemem ama yaptığınız aparatı ben daha önce pastalara krema sıkmakta kullanılan enjektörle yapmıştım iş görmez değil ama pek kullanışlı olmadı. anayı bulmak ennjektörün içine almak sorun oluyordu

http://zafer-maketari.blogspot.com/2007/10/ana-ari-iaretleme-boyama.html

bu sene daha değişik olanını yaptım peteğin üzerinde anayı bulunca üzerine aparatı koyup
sıkıştırmadan hareket edemeyecek kadar bastırıp boyuyorsunuz işlem tamam hatta bir kaç arkadaşımada yapıp hediye ettim
onlarda memnun kaldılar tavsiye ederim.

http://zafer-maketari.blogspot.com/2009/06/son-on-gunun-haberleri-ve-doktorumuz.html

verdiğim liklerden bakıp karar verbilirsiniz

sağlıcakla kalınız.

d.m.t dedi ki...

Sayın Unutmazsoy adınızı unutuyorum; kusura bakmayın!
Boyama kafesi yeni yapılan bir şey değil! Pek çok arkadaş değişik materyallerle daha önce yaptı; biliyoruz.
Bu da onların farklı bir versiyonu! Olumlu olumsuz taraflarını deneyip görelim! Arıya zarar vermediğimiz sürece sorun yok!

Zafer bey; sizin petek üstüne konulan aparatı gördüm; görmem mi hiç? Oldukçada başarılı!

Şimdi bunu yaptık; sonra onu da yaparız:) İçimizde ukte kalmasın!!!
Onu da; bunu da; şunu da denedik deriz:) Tecrübe olur!
Böylece hem beynimiz,hem elimiz çalışıyor fena olmuyor!

Evet bildiniz; boyamaya erkeklerden başlayacağım! Sizde şuan erkek var mı?Hayret!!!
Şimdi hayvancıklara boşu boşuna seyahat ettirmeyin! Önümüz bahar; baharda bizde de erkek bulunur nasılsa:)

En iyisi; en basiti anayı elle tutup boyamak; arıyı incitmeden bunu yapabilirimde( evelAllah!)
Örümcekten fareden yılandan korkmam ama; o kadar arının içinden çıplak elle anayı yakalamak şu an için itici geliyor! Anadan değil kızlarından korkuyorum:) Bu problemi aşarsam numarada yapıştırırım neden olmasın?

Numara yapıştıranlar insan üstü varlıklar mı? Değil; normal insanlar! O halde?

muratakın dedi ki...

Demet Hanım:

Daha önce boyama işini bende onlarla yapardım, bir fark benim kullandığım "EDDİNG 751" o nu kullanırdım o daha inceydi.

Ana arı boyama aparatın çok güzel olmuş daha ne olsun ki elinize sağlık.
2010 yılı için mavi boyamak üzere acaba ana arıları size mi göndersek, eğer birde ana arıların şansı açıklacaksa.

d.m.t dedi ki...

Böyle söylemeyin egom şişiyor ona göre!:)

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Demet hanım,

elle boyama konusunda bu yaz başımdan geçen bir anektodu anlatayım.

-LAvra besleme kovanı olarak kullandığım kovandan 14 edat ana memelerini aldım ve kovana bıraktığım en güzel memeden ana çıktı döllendi yumrta atmaya başladı.kontrode anayı görünce boyayım dedim fakat o anda boyama aparatını bulamadım dedim elime alayım boyayım..Ve öylede yaptım boyayıp çıtanın üzerine bıraktığımda işçi arılar anaya üşüştü ben zannettim boyayı temizleyecekler. Fakat ne temizlemesi anayı temizlemeye çalışıyorlar. hemen alayım derken kovan dip tahtasına düştü elime aldığımda ana hareketsizi eyvah dedim ana gitti sonra ayağını kımıldattını gördüm hemen kafese koyarak çıtaların üzerine bıraktım kasabaya gitmem gerekiyordu hazırlanıp giderken tekrar baktığımda canlanmıştı. Fakat kasabadan eve döndüğümde kafesin içinde ölü vaziyette yatıyordu. Oysa ana gayet iyiydi bayağı üzülmüştüm

Daha önce benzer olayda kafese aldığımda sorun olmuyordu.Zannadersem elimin ter kokosu ve boya ananın fenomen kokusunu bastırmıştı.

onun için gerek elle ve gerekse aparatlı boyamada anayı kendi fenomen kokusu hakim oluncaya kadar biraz bekletmekte fayda var.

d.m.t dedi ki...

Anlaşıldı efendim:)Arıyı boya; kuruyuncaya kadar beklet!

Hayyam dedi ki...

Ana üretiminemi başladınız başarılar,
O kalemlerle ana boyanmaz ana boyası biraz özel,bazı sitelerde ana boyası diye satılıyor ama adi boya.Baharda gönderirim size
bir şişesi 1000 ana boyuyor 1 şişe yetermi?

d.m.t dedi ki...

“Ana üretimine” mi başlamışım?
Allah Allah benim haberim olmadı! Neyse…

Bir şişe yeter yetmesine ama; rengi mavi olmasın; şöyle bal sarısı veya bakır kızıl falan yok mu? Artanıyla saçımıza balyaj yapalım?:)

Mesologgi bee dedi ki...

HAPPY NEW YEAR 2010
And best results with honey produce