15 Mayıs 2021

Bir günümüz


Neredeyse bir yıl olmak üzere evime anneme gidemedim...Hastalık kaparım anneme bulaştırırım diye korktum. Gitmeye niyet ettiğim zamanlarda  yasak oldu yine gidemedim. Olan garip anama oldu.... Çocuklarının hasretiyle yanıp duruyor..

Memleketin akıllısı mı yoksa memleketin kıt zekalısı mı biziz bilemedim... Salgınmış hastalıkmış .. Çoğunluğun gezmeleri tozmaları hiç eksik olmadı.. Bir biz kaldık böyle tek başımıza yapayalnız gurbet ellerde. 

Duvarlar öyle üstüme geliyor ki; bazen camı açıp atlayasım geliyor.. Bir tek market bahanesiyle  dışarıya çıkıyorum.. çıkmayabilirim. Lakin hertarafım uyuşacak diye korkuyorum (ben hasta olursam bana kim bakacak?) 2 dk ötede market var ama ben bayırın üstündeki en uzak markete  a101 e tırmanıyorum.. gidiş geliş bir saat sürüyor....
 
Yol kenarlarında otlar görüyorum, yaban çiçekleri..


Beğendiklerimi koparıp eve getiriyorum...Birkaç gün beni mutlu ediyorlar..

Otlar ve çiçekler... Çiçeklerin üstünde sinekler böcekler.. Boş alanlara atılan yemek artıkları ve ekmek kırıntılarını yemeye gelen serçeler güvercinler.... şansım olup hava yağmurluysa ( ben yağmurlu havayı çok severim) gezmeye çıkmış salyongozlar... Yürüme yoluna çıkanları teker teker yakalayıp toprak alana atıyorum.. 
Eşim yanımdaysa" elleme şunları diyor"..titiz adam sevmez öyle şeyleri.. Nasıl ellemiyim?.. kenara koymazsam üstüne basıp gececekler.. 



Erik ağaçları çiçek açmışsa onların dallarını kokluyorum akasyalar açmışsa onları.. Bazende otlar çok güzel kokuyor özellikle sabahları.. zaten bende sabahın mumkun olan en erken vakti  dışarı çıkıyorum.. (eskıden olsa 9 da çıkardım.. şimdi marketin açılma saatine göre ayarlıyoruz)

Geçtiğim güzergahta  herbir ayrıntıyı hergün gözden geçiriyorum..  nerede ki daire boşalmış.. nereye yeni birileri taşınıyor.. bunlar cam balkon yaptırıyor.. şuraya temel kazılmış... ilk beton atılmış... şu kalıp yamuk mu olmuş? Birinci, kat ikinci kat beşinci kat derken apartman bitiyor..çatı kapatılıyor.. sıva manto... hoppp satışa hazır..  burada su borusu patlamış.. burada telefon hattında sorun var.. buraya yeni asfalt dökülüyor.. Burada çöp kutusu yok muydu kaldırmışlar:)  

Aman allahım ben bunları gün gün yaşıyorum..  

Oradan bakınca komik mi duruyor halim ?Hiç komik değil bence..bu bir saatlik zaman dilimi  kafayı yememek için gerekli uyaranları almamı sağlıyor. (beyni öldüren şey uyaransız kalmak..rutin hayat.)

Sonrası kapıdan adım atmakla birlikte yine dört duvar hapsi başlıyor..
Televizyon günluk bir saat dahi izlemiyorum.. arada beğendiğim bir şey olursa trt belgesel.. yemek planım hazırsa veya yemeğim varsa çoğunluk balkona geçip çiçekleri seyrediyorum.. 5 m2 plastik pencereli kapalı bir balkon. 


Biraz domates ektim.. Dışarı çıkmak istiyorlar artık.. Hangi tarlaya ekeceksek:) ???

Boş alanlardan toprak alıyoruz.. Çiçekleri bu toprağa ekiyorum.. Burasının ( karabük) toprağı çok kötü Allah affetsın.  Ama torf alırsamda kara sinek yaptığı için mecbur bu toprağı kullanıyorum.. Islanınca balçık, kuruyunca kerpiç gibi oluyor..  Ne çok sulamak lazım toprağı ne çok kurutmak.. yoksa bitkiler iyiden hasta oluyor.. 

Elimdeki çiçekleri imkan dahilinde çoğaltıyorum.. Daha önce söylemiştim.. Tutunup yeşereni eşime veriyorum.. arkadaşlarına götürüp sahiplendiriyor.. Bende onların yeni yuvaları oldu diye mutlu oluyorum...

Bitkilerde Allahı zikreder biliyorsunuz.. Şükürde ederler mutlaka.. İnşallah benim içinde dua ederler.. 

Kısaca benim bir günümün özeti bu galiba.. 2 tane yaramaz muhabbet kuşuyla harcadığımız zamanı yok varsayalım:)

Oruçlarımızı tuttuk şükürler olsun.. Cümlenizin Ramazan bayramını kutluyorum.. 

Allahım sevdiklerimizden bir daha ayırmasın ..sıkıntılarımızı feraha çıkarsın..  bekarlarımıza hayırlı eş, evlat isteyenlere hayırlı evlat; hastalarımıza şifa, cümlemize helalinden bol rızık versin, korktuklarımızdan emin umduklarımıza nail eylesin. Cümlemizin yuvasına huzur ve eşler arasına sevgi versin... evlatlarından yana sıkıntısı olan varsa da o evlatlara akıl fikir hidayet versin...  vefat eden geçmişlerimize sevdiklerimize de gani gani rahmet eylesin.. Son nefeste hepimize iman nasip etsin..

Dünyanın her neresinde zulum gören haksızlığa uğrayan darda kalan müslüman kardeşimiz varsa Allah cümlesini feraha çıkarsın.. Allahı düşman edinene Allah fırsat vermesin..

Amin amin amin.. bi hürmeti taha ve yasin.. 
Selametle kalın.. Selamlar

Hiç yorum yok: