12 Eylül 2017

Güneş Ocağı..Yürek yangını..Barbunya


Barbunya'nın hatırasına....

Yaz bitti değil mi? Sabah kırlangıçları gördüm.. evin üstünden sürüler halinde gecip gidiyorlar.. Göç ediyorlar..Yüregim zaten agzımda.. öyle doluyom öyle doluyum ki..kuşların gidişine oturup ağlayasım var..bazıları gidecek bir daha dönemiycek..

Ablam kahvaltıda bizimleydi.. "kızım yapma.. onlar ölüme gitmiyor ki.. burada kalıp soguktan mı ölsünler; elbet gidecekler.. bahara kimi döner kimi dönemez.. senin bunu değiştirmek haddine değil.. kendini neden üzüyorsun" deyip baya kızdı bana..


Otlar bu yıl yağıştan çok azmıştı.. motorlu tırpan alma gayemiz vardı.. Elektrikli olan yetersiz kalıyordu.. bir ısmarladık.. yanlış model geldi onu tekrar geri gönder parasını al .. başka ısmarla... deyinceye..

dbk ...350 lira.. bir misina kafası birde bıçağı var.. onunda resmini bir ara çekerim..Ben motorlu tırpan ilk kez kullanıyorum.. ama iyi kullandığımı düşünüyorum söylemesi ayıptır..nedense erkek işlerine çok merağım var..yetenekliyim de maşallah..bende sırrını çözemedim.. erkek olsaydım hem mert hemde yetenekli bir erkek olurdum öyle düşünüyorum.. ağlayan erkek olmaz mı diyonuz? Onuda gizlide ağlardım.

Tarlamız ayçiçekti.. Burada ki köylü kızını tanımıyorum..

Bir kovan arımız duruyor..

Her aksam tavukları bahçeye salıyorum.. yine saldığım bir akşam gıdak gıdak bağırdılar.. Ben aldırmadım içerdeydim..Sonra çıktığımda bir baktım horoz ve tavuklardan birini köpek yada tilki kapmış götürmüs..tüyler kalmış.

Horoz.. kedinin agzından aldığım bir civcivdi...Komşulardan birinden getirmiş .. hatta burada paylaşmıştım onu.. kedi gögsünü yırtmıştı da ıyıleşmişti. 5..6 yasında olmalı..tavuklar gene gork annelerini köpek kapmıştı da onlar yumurtanın içinde kalmıştı..Ben yumurtalara ampul yakarak onları dünyaya getirmiştim..

Çok emek verilerek büyütülen bakılan benim için özel yeri olan hayvanlardır..Her sabah namazında horozun sesini duymak bana büyük mutluluk verirdi..Bahce bir kerede sessizliğe gömüldü...


Yüregimi gögsümden cıkarıp atasım var.
Gerçekten yüregi olana...insan olana.. yürekten sevene..  Taşıması cok ağır bir yük.. imtihan..O yüzden insanların çogu taş kalpli oluyor çıkarcı oluyor.. yalandan sözler söylüyor..duygusuz kaba merhametsiz..
Bu ne derseniz..tarhana biberi.. kalbe benziyordu ilgimi çekti..

Dişi dantel örümceği..poposu yumurta dolu yavruluycaktı.. gündüz büzüsüp uyuyor..akşam olunca ağasına cıkıp kuruluyor..mutfak camının önündeydi..bir gün kuşlar kapmış..

Ayyy.. ne desem bilmiyorum.. kime dokunsam gidiyor..

Bu erkek dantel örümceği.. sıska..Küçük




Abim çanak antenden bir güneş ocagı yapma denemesinde.. ilk safhası güneş odaklanabiliyor mu davasıydı..Çanagı kaplamak için yansıtıcı malzemeler aradı.. internetten ısmarladı ama istediği malzemeyı bulamadı.. en sonunda paket dondurma ambalajlarını kullanmış.. ( hani dörtlü beşli küçük çubuk dondurmalar) Baya da dondurma yemişler hani..

Ben rengarenk toplardan külahta dondurma yemek istiyorum..ısmarlayan olmadı.. bende tavır yaptım..tek başıma yemedim..umudum var dondurma bitmeden yiycem inşallah...

Güneş tahtayı tutusturuyor bildiğin..Şu an güneş ocağı daha ileri bir safhada ama resimlerini çekmedim..Daha sonra inşallah..

Çömlekçi arı devasa bir yuva yapmış..Yarım kilo var ağırlığı..

Yuva dediysek bunun içinde yavrular var.. bilmeyenlere anlatalım..cömlekçi arı toprağı çamur halinde agız agız tasıyor. her bir hücreye yumurtluyor ve içine doğan yavrunun yemesi için birkaç tane örümcek koyup hücreyı kapatıyor.  30..40 tane yavru vardır burda.. bu 100 den fazla örümcek demek!!!

Bir hücrenin agzı açılmıs..yavru çıkmış sanırım..Normalde yuva çatının altındaymış..Ağırlıktan aşağı düşmüş.

Bahçedeki elmalardan ev sirkesi yapıyorum..


3 ayda tamamlanacak.. ilk kez yapıyorum.. başarılı olursa paylaşırım..

Bir sabah uyandığımda baktım arka bahçede 9 tane dana yatmış geviş getiriyor..yanlarına gittim.. çok sevimliler.. Muhtara telefon açtım.. çiftlıkten 20 tane kadar kaçmışlar..

Gün içinde dört bir yanda arayarak buldular..küçük dana bunlar.. kimileri sütten yeni kesilmiş.. sahipleri de onları kesecek..

Arılarımın ilaclaması ve beslemesi yapıldı..

Bir abimiz bayramımızı kutlamıştı.. ne var ne yok dedi.. dedim hamdolsun da tadım yok.. Bayramdan da birşey anlamadım.. o da dedi ki" benim tanıdıgım demet'in mutlaka aklında kalacak hatırlayacağı bir ayrıntı olmuştur bu bayramda.. başkasına önem arzetmese de ona önemli gelmiştir" heh.. bir düşündüm.. evet ya dedim.. bayramın birinci günü kediler bir yılan getirmiştı.. onu aldım.. kovaya koydum.. biraz ısladım.. bekledim dinlendirdim gölgede.... yılan canlandı kendine geldi.. en son bana dil çıkarıyordu..onu saldım geri.. Aklımda kalan bu.." bak.. dedi.. ben mutlaka birşey olmustur dedim" :)

Allaha hamdolsun..Bu günümüzü aratmasın.. en kötü gün böyle olsun..

Geçen hafta istanbula gittim.. 2 gün sonra döndüm..Bahçeleri çok geniş apartmanlar..istanbul da böyle yer görebilmek.. hayret..alt katlar dublex.. Bahçeleri var kedileri var.. kirpi bile var..

Burası Atakent..İnsanın yüreği bütün olmadı mı hiçbiryere sığmıyor... dediğim gibi yüreği olana.


Benim yavrularımı biliyorsunuz..Berat kandili günü annesiz kaldılar.. bir haftalıkken..

Ne zorluklarla büyüttüm.. emek sevgi üzüntü

Gün gün büyüdüler.. et taşıdım mama taşıdım.. helali hoş olsun..

Bu barbunya .. Kız olan.. öyle uslu ki.. parmaklarımı tatlı tatlı ısırıyor..

Dün sabah uyandım kapının önünde yoktu. Bahceyi bir dolaştım.. köpek öldürüp bırakmış..komşunun kangal köpeği..

Ben size ne desem acımı anlar mısınız bilmem..Emeğin sevginin degerini anlarmısınız bilmem.. gerçekten birşeyi sever misiniz sevebilir misiniz bilmem..

3,5..4 aydır elimde büyüttüğüm gözümden sakındığım yavruyu ellerime aldım ve toprağa gömdüm..

Dünya müslümanları ne zulumler altında biliyorsunuz..Arakan dan videoalar gelmişti.. bildiğin diri diri doğruyorlar.. kollar bacaklar..izlemeye yürek dayanmaz..Rabbim tez vakitte selamete çıkarsın cumlesini.. cümlemizi.. Dua ediyoruz. karınca misali 3..5 kuruş destek olmaya çalışıyoruz..Ben çok üzülüyorum..çok üzülüyorum nasıl duyarsız kalayım..

Diyorum ya zaten yüreğim dolu.. dolu değil.. yalan söyledim...
Yüreğim taşmış gözümden akıyor.. Rabbim imtihanlarını turlu turlu gönderiyor.. kişi sevdiğinle değer verdiğinle imtihan edilirmiş..

Ben çok güzel severim.. Allah için.. her ne olursa..sevdim mi çok severim.. adam gibi severim.. Hayvanda olsa insanda olsa.. mühim olan yürekten sevmek..

Rabbimde hep beni sevdiğimle imtihan eder..

Bir karar verme aşamasındayım.. işin içinden çıkamıyorum.. bir kardeşiniz olarak; din kardeşiniz olarak duanızı istiyorum.. Allah rızası için.. hayır yönde karar vermem için bana da bir dua edin..Eger ki muslumanın müslüman üstünde hakkı varsa bana da dua edin.. Allahta sizin hayır muratlarınızı versin insallah.. bende size duacıyım..yeni yıla on gün birşey kalmış ya..hep birlikte cümle ehli sünnetle beraber selametle girelim.. inşallah..

İstanbul da kocamustafapaşa da bir camıde öğle namazı kıldık.. orada yaşlı teyzeler vardı.. onlardan da dua istedim.. ben dua istemekten utanmam...neden utanayım? kimin duasının makbul olacağını sen bilemessin.. kimin iyi bir kul olduğunu da sen bilemessin..

Birbirimize dua edelim.. selamlar.. selametle..

Allahümme salli ala seyyidina muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ve sellim..


18 yorum:

TUYSAL dedi ki...

Hakkınızda hayırlısı neyse o olsun. Duamız sezinle olsun.

d.m.t dedi ki...

amin.. Allah razı olsun cümlenizden..

ŞEKERLİ dedi ki...

istediğiniz dua olsun ondan kolay ne var? Öyle bir yeteneğiniz var ki...yazılarınızda, insanı öyle bir yerinden yakalıyorsunuz ki, o kadar olur! bence bir kitap yazmalısınız! umarım vereceğiniz karar hakkınızda en hayırlısı olur. Rabbim ne eylerse güzel eyler hoş eyler.

d.m.t dedi ki...

Bazı durumlar oluyor ki bütün paramı vericem desen sıkıntı çözülmüyor.. Allah c.c öyle derdi hiçbir müslümanın başına vermesin. Elhamdülillah çok şükür halimize..bizlerde çok iyi durumdayız..

Sakın ola duayı küçük birşey olarak görmeyin..hani hamili kart derlerdi eskiden kartvizitin arkasına "yakınım yardımcı olun" falan diye bişeyler yazarlardı..

Şimdi başkasına dua edince Rabbimin makamından ricacı oluyorsunuz.."Benim sevdiğimdir yakınımdır kendisi...Rabbim bir yardım et"

Bu arada da kendi kredinizi kullanıyorsunuz..

Allah razı olsun..Rabbim neylerse güzel eyler.... bayramda 92 yaşındaki eniştemi ziyaret ettik..Kulakları pek duymuyor.. Ama bana bişey dedi.. "Olanda hayır vardır.. hiç üzülme ne olduysa mutlak hayırlıdır.."

Allahım imtihansız hayat vermez.. imtihanımızı bize kolay eylesin.Olanı hayırlı görmeyi nasip eylesin..cümlemize..Hayırlı cumalar.

muratakın dedi ki...

Tanınmayan Köylü Kızı:

Yine hayvanlarını tanıtan bir yazı olmuş ama hayvanlara danaları da eklemişsin, bende süt işine başlayacak sanmıştım.

Bir tane arınız kalmış ona da iyi bakınız, Onu da kaybederseniz sonra melül, mahsun kalırsınız.

Sizde ayçiçekleri iyi büyümüş bizde verim düşüktü, bugday verimi iyiydi.

Bizde kırlangıçlar gideli 1 ay oldu iyikide gittiler arılara çok zararı oluyor.

Balı süzünce bir bal sirkesi deneyiniz. ev yapımı elma sirkesini yeni aldım tadı kötü sayılmaz.

Görüşmek üzere.

İyi geceler.

d.m.t dedi ki...

Murat hocam.. süt işinde değilde et işinde para var.. Onu da ben yapamam. İsterse kesimlik tavuk olsun..ortada kan var..Elinde besle büyüt..sonra millete pirzola olsun.. yok olmaz.

Bir taneyi iki tane yapabilirdik te; böylesi daha iyi nufus planlaması..otursunlar oturdukları yerde..

Ayçiçekler şaşılacak derecede büyük oldu..hemde en çorak yerde..ilginç..yağmurdan olsa gerek..

Bizim burası kırlangıçların göç yolu.. Avrupadan mı gelirler; balkanlardan mı günlerce akın akın geçiyorlar...

Söylemesi ayıp elma sirkesini dün gece süzdüm.. tuz attım ve kapağını kapattım.. bu halde de 2 ay bekliycekmiş.. ilk kez tattım..nasıl acayip ekşi olmuş anlatamam..Allah izin verirse olacak gibi duruyor..Şimdi bahçede armut var.. ondan da bir sirke deniycem inşallah..

selamlar..saygılar

muratakın dedi ki...

Demet Hanım:

Sirke meyveden yapılınca doğranmış meyveleri almaya gerek olmuyor ama bal sırlarından yapılınca 2 - 3 gün sonra almak gerekiyor.

Tuz neden kattığınızı tahmin ediyorum.

Sirke yapılırken içine maya için eski sirkeden karıştırılır. hele sirke anası olan bir doğal sirke olursa iyi olur.

Sirke yaptığınız ürün kabının ağzını hava almayacak gibi kapartırsanız sizin sevmediğiniz bir şey olur.
Ağzını hava alacak şekilde kapatmalısınız ki sirke olsun.

Sirkenin olduğunun belirtisi: kabın ağzında küçük kör sineklerin uçuşmasıdır.

Her sirkenin farklı tadı var evde çeşit olarak bal sirkesi vardı.
geçen hafta kardeşime gittim elma sirkesi yapmış banada verdi.
Yedikleri elma kabuklarını değerlendirmiş.

İyi geceler.

d.m.t dedi ki...

maşallah murat hocam. bilmediğiniz yok..tuz katma sebebi şarap olmasın diyeymiş..bende internetten baktım..kafama görede bir tuz attım.. süzdüğüm elmalara da tekrar su çektim üstüne..bir posta daha sirke olacak mı bakalım..

Cümlenizin 1439 hicri yılınızı kutluyorum.. dualarınızı bekler dua ederiz..selamlar

d.m.t dedi ki...

Unutmadan.. sirkenin üstünde sirke anası denen jöle gibi bir şey olurmuş ama benimkinde olmadı.. onu kenara alır başka sirkelere koyarlarmış.. ben sirke katmadım.. hiç bisey yok..meyve su.. o kadar..he bir hafta sonra bir tatlı kaşığı bal kattım.. tovbe yarabbim yalancı çıkacam..

Oyunageldim dedi ki...

Ablan senin içindeki yufka yüreği hala kabullenememiş,hissettiklerin yüreği sevgi ile dolu olan her insanda olan şeyler sanırım,sözüm meclisten dışarı eminim ablanda öyledir ama senin kadar derin değil :)

Kuşların gitmesi,yaprakların dökülmesi yazın bu şaşalı döneminin kapanıp sonbahara girmemiz,yağmurlar,havanın soğuması hepsi birlikte toplandığında ömürden geçen günlerin sayısının azaldığını anımsatıyor bana,hüzünleniyoruz ama yapacak birşeyde yok

Daha kaç yaz kaç kış görürüz bilemem,işleri sayılara dökünce daha bir kısalıyor ömrümüz :(

Sizin bahçe sanırım bayağı büyük bir çit çeviremediniz çevresine,daha öncede bir kedini bu nedenle kaybetmiştin hatırladığım kadarı ile

Korunaklı bir yer lazım bu hayvanlara,bizimde tavuklarımız var sırf bu nedenle abim elden çıkarmaya çalışıyor onları,kollamak zor

Kararın için bazı şeyleri önceden kestirmek zor herşeyin hayırlısı

d.m.t dedi ki...

Söz burdan dışarı çıkmaz değil mi? Biz bizeyiz sonuçta. Dün tıp fakultesine gittim. Psikiyatriye. Randevu almanıza gerek yok.. kafa işi ya ne zaman gelseniz kabulümüz diyorlar..:)

Doktorla konuştum.. hayatıma bir yön vereceğim.. ama pek çok şeyi arkamda bırakmam lazım. Korkuyorum.. fikirler kafamda çarpışıyor..Kedilerim tavuklarım ağaçlarım.. annem..yıllarca süre gelen bana ait bir düzen..düzeni emanet edebileceğim kimse yok..Tavuklarım kesime gider..kedilerim ne olur? aç susuz.. daha bir tanesi yeni yavruladı. Hadi...Ağaçlar kışın yağmurdan idare eder.. yazın? pek çoğu sulanmayınca kurur.. özellikle çalı türü olanlar..

Ben yeni ortama nasıl adapte olurum.. bu üzüntüyle yaşayabilir miyim?Elbette yaşanır.. ben depresyondan bahsediyorum..

Belkide yeni düzeninde çok güzel olur..bugüne yaşamadığın ve sahip olmadığın yeni mutluluklara kavusursun..

duygusal olmak hassas olmak diyorum ya..bir ödülmüdür bir cezamı? çözemedim. Allah c.c affetsin..

d.m.t dedi ki...

Doktorum.. dedim ben kafayımı bozdum acaba? Hayır dedi.. sadece karar veremiyorsun.. iç sesini dinle.. o sana doğruyu söyler..Sana ilaç veremem. verdiğim hicbir ilaç karar vermene yardımcı olamaz.. bu senin kararın..

Aman ne iyi..yine kaldık mı baş başa:) İçimdeki sesler kora halinde konuşuyor..zor bir durum.. benim için zor bir durum..

sınırlarını biraz esnetmeye çalış dedi..bu yaşına annesinin dizinin dibinden ayrılmayan biri için büyük bir adım.. bunu başarırsam var ya Allahın izniyle beni daha kimse tutamaz..Bu adımı atabilirsem ve durumu sindirirsem.. kendimi aşmış olucam..

Gelecek ne getirir..? gidince mi pişman olursun yoksa kalınca mı? Bilmiyorum..bilmiyorum.. Ancak Allah c.c yardım bekliyorum.. sizlerden de dua..

muratakın dedi ki...

Yorumları okudum:

Bana kalırsa sizin hastalığınız işiniz az olmasından kendinizi dinlemek.

Şöyle bir şey desem:
Ev kalabalık olunca, ablanlar ve çocukları uzun süreli sizde kalınca aynı sıkıntıları yaşamıyorsanız demek ki işinizin az olması desek.

İşlerinizi çoğaltınız.........

Akşam yattığınız yeri bilemezseniz hastalık falan kalmaz.

İyi geceler.

d.m.t dedi ki...

Valla Murat Hocam öyle bir işlerim var ki bilemezsiniz. yan tesis sınıra bina yaptı..il özel idare tarım il müdürlüğü..belediye koştur..anlamayan insanlara dert anlat dilekçeler yaz. stress üzüntü..halada sorun çözülmedi.. şimdi de yağmur olukları eksik.

teyzelerim birkaç tarla bulmuşlar yeni dava acmışlar..annemi de dahil etmeye çalışıyorlar..ben huzursuzluk olmasın diye uzak durmağa çalışıyorum.. o da aklımda..

kendi içimde yaşadığım bazı durumlar var.. aile içinde mutlaka üzülmen dertlenmen gerekenler var..

Eski günler çok güzelmiş be.. çoluk çocuk çığlık çığlık.. şimdi hepsi işte güçte..doğru düzgün gelemiyorlar bile..keşke kafam rahat olaydı da.. bedenim turşu olsaydı..elhamdülillah..hamdolsun bu günümüze..

cihat dedi ki...

Ne yaparsınız hayat bu ışte.yüce mevlam hayırlı insanlarlarla karşılaştırsın.herşeyin hayırlısını versin.yüce mevlam herşeyi gönlünüze göre versin demet hanım.üzülmeyin olacak olan olur.

Elif Aydın dedi ki...

Oldukça uzun zamandır yazmamışsınız, ve ben yorum yapmaya kararlıyım. Okudukça oldukça yakın hissettim yazdıklarınıza kendimi.

Hele de felsefeniz ne kadar yakın bana ve de kızımı da aynı şekilde yetiştirmeye çalışıyorum.

Keşke bu güzel fikirlerinizi ve anılarınızı paylaşmaya devam etseniz...

Yasinin Arıları ve Hayatı dedi ki...

Vay Murat hocam sizi buralarda da gördük.
Demet kardeşim islamiyeti hakiki manada yaşamaya çalışan veya yaşayan birinde psikolojik bir problem olmaz. Sizde o yöne doğru gidiyorsunuz, inşallah tez zamanda bütün sıkıntılarınızdan halaskar olursunuz.
Rabbim iki cihanda da iyilikler güzellikler ihsan eylesin.

d.m.t dedi ki...

Elif hanım sağolun.. Yasin bey amin ..cümlemize