22 Nisan 2015

Buzdolabı Poşetindeki Tehlike ve Çağırılma Meselesine dair

Selamlar cümleten. Bu bir peygamber devesi. Boğularak öldü.  Açıklaması aşağıda gelecek.

Arılara kek vermiştim buzdolabı poşetiyle, Yazmıştık daha önceki günlerde. Bir posta yediler bir posta daha verdim. Kekte bir sorun yok.

Biten poşetleri alıp atıyorum kenara. Üzerinde ölmüş arılar var. Diyorum olabilir, yaşlı tarlacı arılar ölmüştür, Zaten hava soğuk gidiyor Normal bir durum. İkinci posta keki koyduk. Onlarda yendi, yine ölmüş arılar var poşette, normal diyorum.

Taaaki antenleri oynayan bir arıyı görünceye kadar.
 "Hayvan insene boş poşetten", "inmem" "yahu neden inmiyorsun"
 Bakıyorum bir şeyde göremiyorum. Dikkatli baktım, boynundan bağlı gibi. Boynunu küçük bir çöp parçasıyla araladım İncecik bir poşet lifine boynu dolanmış dolanmış dolanmış. Hani arılar kendi etrafında döner ya kanat çırparak,poşet boynuna geçmiş arıda dönmeye başlayınca işte öyle.

 Bir iki üç beş; arıyı defalarca aksi istikamete döndüre döndüre döndüre poşeti boynundan çıkardım da arı azad oldu.

Olay şöyle gerçekleşmiş. Arı poşetteki bir delikten kafayı içeri sokmuş, sonra hemen yanındaki başka bir delikten dışarı çıkarmış.

Böylece poşetten bir parça şal gibi boynuna geçmiş. Boyunları da  dar biliyorsunuz kafa neredeyse gövdeye mıhlı gibi.

Boyun kırtığına girmiş poşet çıkması imkansız. Arıda çıkmak için kanat çırpmış kendi etrafında, çırptıkça poşet burulmuş burulmuş.


Netice arı kurtulamamış ve ölmüş.

Boynuna dikkat edin. alıcı gözle bakmazsan anlaşılmıyor.

Buda boynundan bağlı gözükmüyor dimi?

Bunlarda.

Bunlarda.

İnfiale sebebiyet vermemek için ölen arıların hepsini göstermeyim bari.  Bütün kovanlarda bu şekilde toplamda 50 - 60 belki daha fazla arı telef olmuş.
Ben bir sineği bile bilerek incitmem. hem sinek deyip geçme; benden daha masum o hayvan.

Benim kovan kontrollerim bu yüzden çok yorucu geçer. çerçeveleri yerine koyarken bir arı ezilmesin diye o kadar zaman kaybederim ki. elimde çerçeve tam  oturtacam yerine oturtamam , tam o arı çıktı derken başka arı girer çerçevenin kulağına. Hadi o çıksın derken belim bükülür kovan başında, bütün gece bel ağrısından duramam, dalga geçmiyorum Allah biliyor.

Ben aslında keki plastik kapta koyardım. Buzdolabı poşeti temizdi elimin altındaydı, uygun diye düşündüm. Arıların takılacağını nereden bileydim. Hem poşetin üstünde yeterince kocaman delikler açmıştım keki almaları için. Bilsem yapmazdım.

Hani şu şeker poşeti gibi kalın poşetlerden olsaydı bu sorun yaşanmazdı. çok ince olması sakatlığa sebep. Ben sebep oldum siz olmayın, uyarayım dedim. Plastik poşetlerin üzerinde şöyle yazar " küçük çocuklara vermeyin boğulma tehlikesi "

Evet bizimkiler nefessiz kalarak ölmedi, ahlarından öldüler ama olsun poşet sebep oldu yinede.

Bir tek can bile önemlidir, bizim için olmasa da Allahu teala katında değerlidir unutmamalı!!!

................................................................................
................................................................................
................................................................................

"Recebin ilk cuma gecesinden gafil olmayın; cünkü o meleklerin kendisine regaip ismini verdikleri bir gecedir" der Sallallahu aleyhi ve sellem efendimiz. Allahın kullarına meşru isteklerini ihsan edeceği, ikram edeceği gece. Gafil olmayın.

Haram ayda haram şehirde olup ta dua etmeyi o kadar çok isterdim ki. Bundan öncesinde hacca gitmeyi çok istemezdim. Şimdi çok istiyorum Allah biliyor. Eskiden büyükler " çağırılmadan hacca gidemezsin " derlermiş. Beni çağırıyorlar artık ama gidemiyorum.

Bizim mezhebimizde kadınların mahremi olmadan hacca umreye gitmesi caiz değildir.  Abimin işi var, babam rahmetli oldu, oğlumla da gidemem:) Henüz evli değilim  çünkü ( evli olunca da düşünce yapısı bana denk olan bir eşim olması lazım. Yoksa biri halıya biri çalıya çeker. o iş yürümez. Bende inancı bana uygun olmayan insanla zaten evlenemem Allah korusun)

Paranız varsa vallahi harcayın,vip olarak hacca gidin. Ne 7 yıl kura bekliyceniz.

Niye kazandınız o parayı? Dünyada sefa sürmek için mi? Dünya sefası kısa sürer; tokluğu da az bir müddet gider. Siz akıllı adamsınız; yaş tahtaya basmazsınız. Kafayı çalıştırın. Yatırımın en iyisi sonsuz hayata yapılandır!!!

Bana kalsa ben giderim. Parayla hacca gidecek kadar param yok. ama en azından umreye giderdim yahu. Vallahi giderdim. Yakında umreye, hacca gidecek olan varsa bu fakir kardeşiniz içinde dua edin, Kandil gecesi dua etseniz de kabulüm. Hatta hangi gece dua etseniz de kabulüm:)

Allah mübarek gecelerin hürmetine; cümlenizin cümlemizin dualarını kabul etsin, bizi, eşimizi evladımızı hayır üzere çevirsin, kalplerimizi kendi yolundan kaydırmasın; başımıza şer işler açmaya çalışan kötülerinde şerlerini tez vakitte kendi başlarına geçirsin. Amin amin amin.

Allahu Teala; Efendimiz Muhammede, Ehli beytine ve sahabesine  zatının celaline ve celalinin keremine layık olacak şekilde salat ve selam eylesin.

Hiç yorum yok: