03 Ocak 2011

Hava sıcak desem; kim inanır?

Yaklaşık 15 gündür hastalıktan başımızı kaldıramadık! Üşütmek, öksürmek kış için olağan hastalıklar olsa da; zaten hasta olan bir insanın üstüne bronşit olması işleri oldukça zorlaştırıyor!
Günlük alması gereken ilaç sayısı o kadar fazlalaştı ki; ilaçları birbiriyle çakıştırmadan vermeye çalışmak zor ancak vücudun bütün bu ilaçları sindirmeye çalışması çok çok daha zor olsa gerek!

Tedaviye çok şükür cevap verdi de babacığım nihayet iki gecedir biraz daha rahat uyuyor! Onun nefesi sıkıştıkça ben nefes alamıyorum; o rahatlayınca ben de rahatlıyorum!

Bu hafta içinde beni daha da üzen şeylerden biri “Yaprak Dökümü” dizisinin finalinde evin hasta babasını öldürmeleri oldu! Filmi yalnız başıma izliyor olsaydım höngür höngür ağlardım! Ağlayamayınca nasıl anlatsam göğsümün ortasına bir taş oturdu!
Onun üstüne (ertesi gün) kurtlar vadisinde Memati’nin oğlunun öldürülmesi ve toprağa verilme sahnesi çok çok kötüydü ki ; zaten dünkü şoku atlatamamış olan ben daha da beter oldum.Hala kendime gelemedim!
..................................
..................................
..................................

Bizim burada son yağan kar eridi erimesine ama hava çok soğuk ! Kimi yerlerde hava sıcakmış!Bizde sıcak değil efendim:)
Arılar kar eridikten sonra sadece bir gün hava alma uçuşu yaptılar onun harici hep salkımdalar!
Bunlar iki hafta önceki görüntüler!


Kuş; kovanın girişindeki arıları temizlemiş! Ayak izlerinden belli oluyor!

Kar, kimi kovan girişlerini örtmüş!Kimisinin önünü ise üflemiş!



Problem değil; ellemedik!


Kar yağışının durup havanın açık olduğu ilk gün; eşek donduran güneşinin parlamasıyla ,arılar kendilerini karların üzerine bırakmışlar! Ben sonradan fark ettim!

Önlerini kapamaya çalışırken bile kaç tanesi pat pat karın içine gömüldü gitti! Hava buz gibi diyorum; sadece güneş karın üzerinde haddinden ziyade parlama veriyor!

Hani arılar 15 derecenin altında uçmazdı?

Bu arılar için intihar olsa gerek! Başka türlü bir açıklama bulamıyorum!

Yerdeki karları temizliyoruz; girişleri karartıyoruz falan! Bu arada giden gitmiş oluyor!

Cotoneaster(dağ muşmulası) Hele ciddi bir kar yağsın; aç kalan kuşlar bütün bu çalımsı meyveleri yiyip bitirirler!

2 yıl önce ektiğim Lübnan sedirleri! 6 tane ektim bir tanesi öldü!


hımm; bu da bizim evimiz! Henüz çevre düzenlemesi bitmedi:) Evin planını ben çizdim! Alt kat 120 m2, üst kat 33 m2!

Üstüne kar yağmış olsa da; soğuk havada insanın yakacak odununun olması çok güzel bir nimet!Allah olmayanlarada nasip etsin!

Benim yavrularımdan biri! Hayatlarında ilk kez kar görüyorlar! Hani köpekler karda yuvarlanmayı çok sever ya; türlü şebeklik yaparlar:)

İşte bu kızda karda oyun oynamayı çok sevmiş! İşi gücü oyun !


Seni şımarık:)

Kardaki ayak izlerine bakalım neler anlatıyor?

"Sen sola git ; ben sağa gideceğim":)


Bu noktada bayağı bir düğüm olmuşlar!

"Karda yönümüzü şaşırdık galiba; en iyisi geriyeee dön!":)

Bu yıl bir kestane fidanı diktim! İşe bak 2 tane kestane tuttu!


Hep kestaneleri bekledim durdum! En son yapraklar dökülünce dalından kopardım. Geçen günde dedim ki; "kozasından çıkarayım şu bizim kestaneleri!"


O da ne!!! Kozadan çıkan buruşuk birer kestane:( Hayal kırıklığına uğradım!


Zaten kestaneleri yemeğe niyetim yoktu. Hepi topu 2 kestane !Onları ekecektim ama olmadı...

Kestanelerin neden böyle çelimsiz olduğu konusunda bir fikrim yok! Bazı ağaçlarda erkek dişi falan oluyor! Yoksa benim kestanenin yanına başka kestanelerde mi ekmem gerekecek?


Birkaç gündür çok ciddi kırağı çekiyor; örneğin bu kar değil! Kırağı!!! Ama örgü tel diken diken buz tutmuş!

Odamın penceresinin önünde bir ağaç var! İşte baykuş o ağaca konmuş!


Beni fark etti! Ama temizlik yapmaya devam etti!


Aramızda çift cam olunca baykuşu bu kadar resimleyebildim!

Bu baykuş bizim bahçenin müdavimlerinden!
Genelde hava kararmaya başlayınca ortaya çıkıyorlar! Birde bunun eşi var! O da gelince bunlar böyle çifte kumrular gibi yanyana geliyorlar gugugugu söyleniyorlar!Hatta birbirlerinin tüylerini temizlediklerini görüyorum ki eş olduklarını buradan çıkardım:)
Baykuşların gece görüşü mükemmeldir; bu sebeple gece avlanırlar ve en önemli besin kaynağı farelerdir! Bize hiçbir zararları olmadığı gibi fareleri avladıkları için faydaları vardır!
Ama bazı kişilerin baykuş vurduklarına şahit olduk ki; ne diyeyim; onları Allaha havale ettik!

7 yorum:

TUYSAL dedi ki...

"Kaftanı kara, mintanı sarı, içinden çıktı bir koca karı."
Belki bildiğiniz bir bilmecedir.
Babanıza ve size geçmiş olsun. Mutlu kediler, baykuşlar ve mutlaka arılarda mutludur sıcacık kovanlarında. Allah, evinizde sağlıklı ve mutlu oturma nasip etsin, hayırlı olsun.

muratakın dedi ki...

Demet Hanım:

Önce geçmiş olsun.

Dizilere kendinizi çok kaptırmayın.

Çoğu olumsuz olan haberleri olumlu olarak yorumlamanız çok güzel.

İlaçlamaya gerek kalmadan en iyi fare temizleyicileri baykuşlarmış.
Yakın yere uygun özel yuva yapmak gerekecek.çünkü ben yapmayı düşünüyorum.

d.m.t dedi ki...

Sağolun Tahsin bey!
Mutluyum,mutlusun, mutlu:) Keşke herkes mutlu olsa!
İnan olsun bilmeceyi hiç duymamıştım; cevabı kestaneymiş:)

Murat hocam fazla dizi izlediğim yokta; söz konusu aile oldu mu etkileniyorum işte!
Çatıya yuva yapmayı bende düşündüm ama yuvaya baykuş mu girer yoksa kargamı orasını bilmiyorum:)

Unknown dedi ki...

Demet hanım;

Hastanıza ve sizlere acil şifalar,geçmiş olsun,ayrıca yeni evinizçin hayırlı olmasını dilerim.

d.m.t dedi ki...

Çok teşekkürler Salih bey!Eksik olmayın:)
Selamlar!

Abdullah Bulca dedi ki...

merhaba

eğer bir gün baykuş yavrusu bulursanız ve eğer bakmak istemezseniz ben gönüllü olurum :)

özellikle peçeli baykuş arıyorum beslemek için ancak bulamadım yine de buda güzel :)

d.m.t dedi ki...

Tamam... Eğer bir gün baykuş yavrusu bulur ve ona bakmak istemezsem size haber vereceğim:)
Selamlar.