06 Ekim 2009

Ayva çiçek açmış!

Arılara cuma akşamı güzel bir besleme yapmıştım.

Suyu ısıtıp şekeri eritmiş; içine de bal ilave etmiştim ki; tattığım da süper bir şey olmuştu! Gerçi ben bunu hep yapıyorum yeni bir şey değil!!!
Bazı bölgeler yağmur bekleye dursun; cumartesi gecesi çok güzel sağanak yağdı! Aslında yağmur gecenin ikisinde olunca Pazar gününe çoktan geçmiştik!!!

İşte; Pazar günü baktığımda arılarda rahatsızlık veren bir hareketlilik vardı. Çok telaş edecek boyutta olmasa bile;(arıların normal görüntülerine alışkın olunca) tedirgin davranışlarını şıp diye anlayabiliyorsunuz! Davranışın adı: yağma!!!
Hemen girişleri sağdan soldan karton parçalarıyla daralttım. Neden böyle bir şey olduğunu ise sonradan anladım. Hava kapalı ve otlar geceden ıslak olunca arılar birbirlerine girme eğilimi göstermişler! Tabii bu konuda benim bal kokulu şerbetinde etkisi olmuş!!!

Neyse; erken müdahale; dün ve bugün havanın açık olması yağma davranışını minumuma indirdi. Verilmiş sadakamız varmış. Müdahale edilmese ilerleyen günlerde sonuç daha kötü olabilirdi!!!

Erkekler kovanlardan dışarı atılmaya başlamış. Kovan önlerinde; yerde duran tahtalar bu konuda bana fikir veriyor. Ancak sabah erken bakmanız lazım yoksa sarıcalar yere düşeni çoktan götürmüş oluyor.

Zavallı erkekler. Sıcak sıcak kovanda kışlasalar ne olurdu sanki! Hayatın baharında ölüm!
Üzülmemek mümkün değil!

Sarıca arı yere düşmüş( yada atılmış) bir erkeğin etrafında dolaşıp saldırıyor. İşin kötüsü erkek arı canlı.
Hemen ufaklığı elime aldım ve ısıttım. ooo sıcağı görünce antenleri temizlemeye başladı. Kanatları bir iki çırptı ve doğru çıktığı kovanın kapısına! Bereket versin bekçiler “hadi bu seferlik içeri girmene izin veriyoruz” dediler de bende mutlu oldum:)

Gerçi bizimkiler de iki tane sarıcayı haklamışlar bile!

Geceleri kırağı düşmeye başladı sanırım; gece açık olmasına karşın; bu sabah otların görüntüsü; beyazlamış bir halleri var.

Arabanın üzerinden sular süzülüyor!

Ve sabahleyin batıya bakınca; havada bulutta olmayınca "Ay" ı gördüm. Henüz kaybolmamıştı:)

Güz çiğdemleri açtı! Bütün yıl bu manzara için bekliyorsunuz ama beklediğinize değiyor doğrusu !!!

Bakıyorum da cennetten bir parça olsa gerek!!!

Çiçek açmış erik görüntüleri en son İstanbul’dan gelmişti değil mi?
Bende bu görüntüleri bu Pazar günü çektim. Görüyor musun; şimdi pişti olduk!!!

Ağaçta gördüğüm kadarıyla 5-6 tane bahar var!!!
Ama şunu söylemeliyim ki; benim “ekim ayında” çiçek açan erik ağacımın üzerinde “sarı erikleri” hala duruyor .Canınız çekmesin ama kayısı kıvamında süper; hımmmm!
Bir tek ben değil tabii ki! Eşek arısı da tüneli kazmış eriği hortumluyor:)

Eriğin bu zamanda çiçek açma sebebine gelirsek; dünya sonu olduğunu sanmıyorum!
Yaz çok kurak gitti; ağaçlar sıcaktan neredeyse kurudu!
Bunun üstüne hava aniden soğuyup birde güzel yağmur yağınca; ağaçlar kış geldi geçti de; bahar olmuş sanıyor:) hehehe! Bakalım çiçekler çağla tutacak mı?

Hiç yorum yok: